Założenia zasad Budżetu Obywatelskiego
W związku z trwającymi konsultacjami zasad Budżetu Obywatelskiego nasz Sołtys przedstawia swoje propozycje, które zostały już wysłane do urzędu gminy.
Poniżej nasze założenia:
1) Wprowadzić podział budżetu stosując następujący wzór
S*$BO = kwota dla danego sołectwa
S- stosunku liczby mieszkańców danego sołectwa / ilość wszystkich mieszkańców Gminy.
$BO – przewidziana w danym roku kwota na Budżet Obywatelski. Wprowadzające taki sposób wyliczenia należałoby zaniechać projektów ogólno-gminnych oraz wprowadzić tzw. kwotę minimum w wysokości 25-40 tyś zł dla mniejszych sołectw.
2) Wprowadzić wymóg dla każdego projektu zebrania 10 lub 15 podpisów mieszkańców Gminy.
3) Formularz do zgłaszania projektu powinien zawierać: autora/autorów projektu, nazwę przedsięwzięcia, jego opis, uzasadnienie oraz koszty, + listę podpisów 10 mieszkańców;
4) Weryfikacja formalna projektów tylko pod kątem jasnych i wyraźnych kryteriów formalno-prawno-technicznych.
5) Wprowadzić mechanizm odwoławczy.
6) Zwiększyć udział organizacji pozarządowych (z 2 do 3 osób) kosztem jednego radnego w zespole ds. budżetu obywatelskiego.
7) Jawność całego procesu dotyczącego realizacji budżetu obywatelskiego m.in. przez protokołowanie wszystkich spotkań zespołu ds. budżetu obywatelskiego i ich zamieszczanie na stronie urzędu gminy w specjalnie do tego przygotowanej zakładce.
Uzasadnienie dla każdej powyższej propozycji można przeczytać w zamieszczonych poniżej skanach pisma.
Przypominamy, iż termin składania propozycji i uwag do przedstawionych założeń mija 30 kwietnia 2016 r. Swoje propozycje można przesyłać za pomocą poczty elektronicznej na adres strategia@dobraszczecinska.pl lub osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy przy ulicy Szczecińskiej 16a w Dobrej.
Dodaj komentarz