Budżet Obywatelski w Gminie Dobra wystartował
Od piątku, 15 lipca można składać projekty w ramach Budżetu Obywatelskiego w Gminie Dobra. Kwota jaką zaplanowano na działania w ramach BO wynosi milion złotych, z czego 940 tysięcy złotych przeznaczonych zostało na realizację o charakterze inwestycyjnym.
Co ważne maksymalna wartość pojedynczego projektu inwestycyjnego nie może przekroczyć kwoty 300 tysięcy złotych.
Pozostałe 60 tysięcy złotych przeznaczone zostały na projekty o charakterze nieinwestycyjnym, podzielone dodatkowo w równych częściach po 5 000 zł na projekty realizowane na terenie poszczególnych sołectw gminy Dobra.
Projekty inwestycyjne
Projekty inwestycyjne, obejmują realizację zadań polegających na modernizacjach, adaptacjach, budowie nowych obiektów, przebudowie istniejących a także zakupie wyposażenia o jednostkowej wartości przewyższającej 5 000 zł. Projektem inwestycyjnym może być np. budowa chodników, infrastruktury drogowej, placów zabaw, obiektów małej architektury, a także zagospodarowanie terenów rekreacyjnych.
Projekty nieinwestycyjne
Projekty nieinwestycyjne obejmują w szczególności organizację festynów, zabaw choinkowych, spotkań autorskich oraz warsztatów tematycznych.
Kto może zgłaszać projekty?
Projekty zgłaszać mogą osoby na stałe mieszkające na terenie gminy Dobra, które ukończyły 16 rok życia. Projekt inwestycyjny wnioskodawcy musi poprzeć co najmniej 15 mieszkańców gminy Dobra, natomiast w przypadku projektu nie inwestycyjnego wystarczy 10 mieszkańców.
Wnioski i terminy
Wnioski dostępne są na stronie BO pod adresem: www.bo.dobraszczecinska.pl. Należy je składać w terminie od 15 lipca do 16 sierpnia br. na adres mailowy bo@dobraszczecinska.pl lub osobiście w Urzędzie Gminy w Dobrej.
Formularze oraz dokumenty do pobrania:
- Zarządzenie nr 89/2016 Wójta Gminy Dobra >> pobierz <<
- Formularz zgłoszenia projektu inwestycyjnego do zrealizowania w ramach Budżetu Obywatelskiego Gminy Dobra – załącznik 1a >> pobierz <<
- Formularz zgłoszenia projektu nieinwestycyjnego do zrealizowania w ramach Budżetu Obywatelskiego Gminy Dobra – załącznik 1b >> pobierz <<
- Wzór karty do głosowania >> pobierz <<
- Lista mieszkańców popierających wniosek >> pobierz <<
- Regulamin Budżetu Obywatelskiego Gminy Dobra na rok 2017 >> pobierz <<
Głosowanie na złożone wnioski
Głosowanie na złożone i zweryfikowane projekty będzie można głosować w terminie od 12 września do 2 października br. W głosowaniu podobnie jak w przypadku zgłaszania wniosków mogą brać udział osoby, które ukończyły 16 rok życia. Każdy głosujący będzie mógł oddać swój głos na jeden projekt inwestycyjny i jeden nieinwestycyjny.
Do realizacji zostaną przeznaczone projekty, które uzyskają największą liczbę głosów. W przypadku projektów inwestycyjnych ta liczba musi wynosić co najmniej 30.
Zachęcam do składania wniosków!
Idealny termin – przełom wakacji…
Sezon ogórkowy.
Ciekawe dlaczego w Szczecinie budżetu obywatelskiego nie załatwia się w tym czasie …