Podpisane porozumienie – droga alternatywna dla Bezrzecza

Bezrzecze, Wołczkowo, Dobra potrzebuje alternatywnej drogi łączącej naszą Gminę ze Szczecinem.

Od lat słychać to tu, to tam, że teren wojskowy położony tuż za plecami Bezrzecza posłuży za alternatywną drogę. Wojsko jednak rozciągało w czasie decyzje i co jakiś czas odrzucało przedstawiane przez naszą Gminę warianty drogi.

Nie trzeba pisać jak ważne jest takie nowe połączenie. Mieszkamy w Bezrzeczu, Wołczkowie czy Dobrej i dobrze widzimy, jak z roku na rok wydostanie się z miejscowości w których na co dzień żyjemy jest coraz trudniejsze.  Alternatywna droga uspokoiłaby ruch w sercu Bezrzecza, wzrosłoby bezpieczeństwo na ul. Górnej. Nowe połączenie dodatkowo odciążyłoby Modrą i Koralową.

 

W dniu 23 lipca 2020 r. nastąpiło podpisanie Porozumienia o Partnerstwie i Współdziałaniu w sprawie realizacji nowego połączenia drogowego miejscowości Bezrzecze i Wołczkowo z Miastem Szczecin.

źródło: Gmina Dobra

Porozumienie podpisane zostało przez przedstawicieli:

  • Gminy Dobra
    • Wójt Teresę Dera, przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy Dobra Jolanty Jankowskiej
  • Miasta Szczecin
    • Zastępcę Prezydenta Miasta – Michała Przepiera
  • Strony wojskowej:
    • Rejonowy Zarząd Infrastruktury – ppłk Jacek Kowalski
    • Wydział Logistyki G-4 – mjr Piotr Markiewicz
    • Szkolenie 12 Brygady Zmechanizowanej – mjr Tomasz Kierdylewicz
    • Wojewódzki Sztab Wojskowy – płk Radosław Niecikowski
    • 15 Wojskowy Oddział Gospodarczy – ppłk Janusz Nowakowicz

Podpisane Porozumienie umożliwia przystąpienie do projektowania nowej drogi. Gmina Dobra zobowiązała się do poniesienia wszelkich kosztów związanych z opracowaniem projektu budowlanego i rozpoczęła prace przygotowawcze zmierzające do ogłoszenia przetargu na wybór projektanta nowej drogi. Porozumienie określa zasady i możliwości realizacji nowego połączenia drogowego pomiędzy Gminą Dobra, a miastem Szczecin.

 

Droga planowana jest po terenach wojskowych, położonych na terenie dwóch Gmin: Szczecina i Dobrej. Prowadzone rozmowy miały na celu pogodzenie wszystkich stron procesu tj. zarówno strony samorządowej w zakresie pozyskania możliwie szerokiego pasa terenu od obecnego właściciela gruntu tak aby pas jezdni możliwie najdalej odsunąć od istniejących zabudowań jak i użytkowników terenów wojskowych w celu utrzymania celów obronnych, w tym utrzymania funkcji strzelnicy.

Przyjęto, że cel inwestycji zostanie zrealizowany przez budowę jednojezdniowej dwupasmowej drogi klasy G z rozmieszczonymi wzdłuż skrzyżowaniami skanalizowanymi typu rondo w miejscach przecięcia i zbliżenia do głównych dróg zbiorczych i lokalnych, obsługujących przyległe obszary. Wzdłuż trasy zaprojektowano ponadto:

– chodniki wraz z przejściami dla pieszych,

– przystanki komunikacji autobusowej,

– pas dzielący pomiędzy jezdnią a ciągami pieszymi i rowerowymi,

– pas na wykonanie skarp i ogrodzenia oraz wykonanie ziemnego ekranu akustycznego celem ograniczenia emisji hałasu,

– oraz ścieżka rowerowa, która będzie połączeniem sieci ścieżek rowerowych w Szczecinie i Dobrej, łączącym finalnie obie sieci w jedną całość.

Źródło: gmina dobra

 

Na swojej stronie 07.03.2019 zamieszczałam szczegóły techniczne drogi:

Planowane parametry drogi:

  • droga dwupasmowa (klasa G ),
  • dwa ronda (na wysokości ul. Parkowej oraz na wysokości ul. Bukszpanowej)
  • jednostronne chodniki szerokości 2m wraz z przejściami dla pieszych i odgałęzieniami w rejonie projektowanych skrzyżowań i zbliżeń do istniejących dróg i ulic,
  • jednostronne ścieżki rowerowe szerokości 2,5m wraz z odgałęzieniami w rejonie projektowanych skrzyżowań i zbliżeń do istniejących dróg i ulic,
  • rezerwę terenu pod przystanki komunikacji autobusowej w rejonie projektowanych skrzyżowań oraz zaproponowano rozmieszczenie przystanków pośrednich pomiędzy nimi,
  • pas dzielący pomiędzy jezdnią a ciągami pieszymi i rowerowymi szerokości 5m na potrzeby oddalenia jezdni od linii zabudowy i jednocześnie możliwości zapewnienia odpowiedniej przestrzeni na lokalizację urządzeń ochrony środowiska, umożliwiających na niezależne poprowadzenie chodnika i ścieżki rowerowej względem poziomu jezdni,
  • od strony terenów wojskowych pas szerokości około 4m na potrzeby wykonania skarp i ogrodzenia ponadto od proj. km 2+600 do 3+300 zaproponowano rezerwę terenu szerokości około 9m pod wykonanie ziemnego ekranu akustycznego celem ograniczenie emisji hałasu od znajdującej się po stronie północnej Strzelnicy Garnizonowej.

 

źródło: Gmina Dobra

 

 

 

Katarzyna Ciurzyńska

43 Komentarzy

  1. Anonim
    24 lipca 2020    

    Dobrze, że ta droga nie powstanie za mojego życia. SZKODA, że Tereska wydaje na projektowanie cudów przyszłości. Te pieniążki tak są potrzebne na zamianę poligonowych dróg z płyt betonowych w Bezrzeczu na NORMALNE. Te pieniążki tak potrzebne na Górną, Koralową i Modrą. To są główne ciągi komunikacyjne ale nie istnieją. Ta alternatywna może i w jakimś szczątkowym wymiarze jest potrzebna, a nawet niech będzie, że cała ale chyba najpierw to Poligon na drogach gminnych w Bezrzeczu mogłaby Pani Tereska zlikwidować. Bluszczowa, Bukszpanowa, Miętowa Tymiankowa itd.

  2. Romek
    24 lipca 2020    

    A to jak ma być droga Gminna? Czy Powiatowa? Przecież jest droga Wołczkowo-Głębokie, będzie obwodnica Zachodnia. Jest droga powiatowa Górna i po co kolejna główna droga? Mam pytanie kto jest właścicielem gruntów „niewojskowych” leżących obok tej drogi między Wołczkowem i Bezrzeczem. Przy takiej drodze z autobusami to i deweloper całe osiedle wielopiętrowe postawi.

    • MieszkaniecGminy
      24 lipca 2020    

      Obowdnica Zachodnia bedzie pewnie za 50 lat
      Drogi do centrum z Bezrzecza, Wolczkowa czy Dobrej Szczecinskiej sa na max zakorkowane, a Gmina sie szybko rozrasta. Ta droga powinna powstac z 10 lat temu. Ja bym tam jeszcze dodal tor dla tramwaju jednokierunkwego albo chociaz miesce w projekcie na polozenie tego toru w przyszlosci.

  3. Stefan
    25 lipca 2020    

    Drogi Mieszkańcu z Dobrej można dojechać np. krajową drogą 10. Jak się Szczecin upora ze stadionem to może i tramwaj do Mierzyna dojedzie. A okolice jeż. Głębokiego to jedno z niewielu tak atrakcyjnych miejsc odpoczynku dla mieszkańców Szczecina i okolicznych miejscowości. Już za momencik będzie tam zmodernizowana droga Wołczkowo-Szczecin. Należy wykonać porządny remont Koralowej i Modrej i w połączeniu z nowym węzłem komunikacyjnym właśnie budowanym nie będzie żadnych większych problemów.
    Pieniędzy jest tyle ile jest. Jak już będziemy chodzić po chodnikach z kostki brukowej w Bezrzeczu, a zmodernizowane drogi powiatowe osiągną swoje maksimum to na horyzoncie będzie widać koparki na obwodnicy zachodniej Szczecina. Pytam się po co ten projekt (w ujęciu wydane pieniądze)? Po co droga kategorii głównej w miejscu tak urokliwym z potencjałem a z drugiej strony na plecach osiedla Bezrzecze.?
    Trzeba wszystko zrobić żeby ta droga nigdy nie powstała lub była o parametrach lokalnych i awaryjnych a nie tranzytowych !!!

    • Adam
      25 lipca 2020    

      Po treści komentarza wnoszę, że nie mieszka Pan w Bezrzeczu i nie zna naszych problemów.

      Obecna droga Górna-Modra-Koralowa teraz jest drogą tranzytową. Przez miejscowość mknie sznur samochodów, często ciężarowych. Mało to bezpieczne i przyjemne.

      Zapraszam do nas między godziną 7:00-9:00 w dni powszednie. Proszę postać sobie w korku na wspomnianej drodze. A jeśli tego będzie Panu mało, zapraszam do nas między 15:00-16:00 by sprawdził Pan jak się „przyjemnie” wraca do Bezrzecza z pracy.

  4. MB
    25 lipca 2020    

    Panie Adamie,
    1)
    Modra i Koralowa to drogi tranzytowe. Nieruchomości stojące przy drodze to budynki produkcyjno-usługowe i jak to w Polsce zawsze z ewentualną możliwością zamieszkania Jak Ktoś sobie przy nich wybudował budynek głównie mieszkalny na patencie to wiedział co robi i nie ma co narzekać. KROPKA
    2) Ta niby alternatywna to nic innego jak droga kończąca się w tym samym miejscu co MODRA. Jeżeli tam pozostanie wąskie gardło to dopływ samochodów z alternatywnej tylko pogorszy sytuację. Lepiej pozyskać od wojska więcej terenu na drogę Wołczkowo-Głębokie (powiedzmy II etap obecnej modernizacji). Taka droga prowadzi wprost do ul. Wojska Polskiego w Szczecinie z pominięciem osiedla Bezrzecze , Krzekowo i Zawadzkiego. To co Pani Teresa chce stworzyć to konkurencyjna do obwodnicy zachodniej kosztowna i za duża droga.
    3)
    Gdzie są chodniki i drogi na Bukszpanowej, Miętowej no i jak widać teraz tranzytowej Parkowej.

    • PRox
      25 lipca 2020    

      Niech zgadnę, ma Pan dom obok nowo projektowanej drogi?

      • ry
        3 września 2020    

        najwyraźniej, bo argumenty jak kibic z dala

    • ry
      3 września 2020    

      ad 1 – helloł, przy Koralowej w Bezrzeczu nie ma ŻADNEGO budynku produkcyjno-usługowego KROPKA

      • Anonim
        4 września 2020    

        Hi, Richard napisałem o patencie ale
        1) Użyj google street a znajdziesz i dodaj jeszcze salon kosmetyczny oraz jadłodajnie. bo o tym odcinku chyba piszesz.
        2)Koralowa w Bezrzeczu to 25% całej Koralowej
        3)Stadnina Koni 4000 m2 na sprzedaż kupiona przez inwestora który chce tam postawić nie sklep a obiekty handlowe
        4) Ciąg komunikacyjne Górna – Koralowa – Modra to same sklepy i warsztaty a RY odszukał drobny odcinek w środku jeszcze bez handlu i warsztatu na Koralowej i co to ma potwierdzać? A ten spory parking w tamtym miejscu to tak bez celu?

        Te własnie ulice to ciąg usługowo handlowy i tak jest zapisane w planie zagospodarowania. Jest to miejsce z założenia mniej komfortowe do zamieszkania i każdy się decydując tam zamieszkać doskonale o tym wiedział.

  5. Tamara
    25 lipca 2020    

    Mam pierwszy wniosek do projektanta Pani Teresy DERA, Niech nam Gmina w końcu zrobi drogi i chodniki brukowane, a płyty poligonowe niech projektant użyje do tej drogi tranzytowej. Będzie i taniej i nawiązywac będzie do terenu wojskowego.
    Czy w Bezrzeczu jest chociaż jedna ścieżka rowerowa?
    Ile lat musi leżeć płyta poligonową, żeby Gmina dojrzała do wybudowania drogi brukowanej z chodnikami?

  6. MB
    26 lipca 2020    

    Panie PRox, nie zgadł Pan.
    Korzystam jednak nielegalnie z poligonu i okolic jeziora Głębokie do rekreacji. I cholera mnie bierze jak kochający inaczej Bezrzecze i okolice niszczą tą fantastyczną enklawę. Wręcz perełkę w okolicach Szczecina.
    Droga tranzytowa w najwyższym punkcie Bezrzecza i Pani DERA dosypie jeszcze Ziemi i będzie miała swój szczyt TERESKI. Może niech poczeka aż tunel do Świnoujścia zostanie wydrążony to sobie jescze tunel wykopie i będzie miała dogę tranzytową dwupoziomową. To dopiero będzie coś. Pani Tereska nie ma pieniędzy na chodniki w Bezrzeczu ale na projekt drogi tranzytowej przez las ma. Myśli ktoś że z miłości do Bezrzecza? Nie sądzę.

    • PRox
      27 lipca 2020    

      Las usiany plytami to perelka? Dla mnie normlany las. Jednak mieszka Pan blisko planowanej drogi. Nie wiem po co tyle jadu. Zwykala droga po JEDNYM pasie ruchu, dodatkowo wal odgradzajacy domostwa. Bezrzecze narzeka na barak siezek. Jak wybuduja planowana droge bedzie Pan mial sciezke do samego Glebokiego

      • MB
        27 lipca 2020    

        Taniej wyjdzie dobudować ścieżkę rowerową na ulicy Górna i też będzie do samego Głębokiego.
        Pani Tereska wydaje pieniążki za Szczecin na projekt. A kto bogatemu zabroni. Tak dobrze stoi finansowo to niech zacznie drogi w Bezrzeczu budować. Przecież mieszkańcy Szczecina jak się zorientuję co i jak to umrze ten chory pomysł dla drogi typu G – dwupasmowej przez las. Pani Tereska obiecywała mieszkańcom Bezrzecze-Krzekowo alternatywną drogę dla nowych mieszkańców Bezrzecza z Dobrej.
        A co planuje? Drogę typu G i tranzyt tirów z Dobrej Szczecińskiej wprost na osiedle Krzekowo i Zawadzkiego.

  7. Bukszpan
    26 lipca 2020    

    Mi też się nie podoba droga tranzytowa przyklejona do osiedla Bezrzecze. Znowu Bezrzecze potraktowane przelotowo. Jest koncepcja obwodnicy zachodniej, można dobrze wyremontować istniejące drogi tranzytowe.
    Tak mieszkam w pobliżu tego chorego pomysłu. Po co „geniusz z Dobrej” samotnie za nasze forsuje i finansuje ten pomysł. Bezinteresownie? Lokalna dojazdowa wielkości Zaściankowej z mijankami i prędkością max 40km dla samochodów 3,5 tony TAK. Ścieżka rowerowa TAK. Chodnik pieszo sportowy TAK.
    Rozładowanie ruchu na Modrej i Koralowej TAK. Tranzyt przez Bezrzecze i w kierunku Krzekowa NIE.
    To jest tak chore, że tylko Dobra do tego dąży i finansuje. To jest tak genialny pomysł, że niech to Pani Wójt opatentuje. Cały świat buduje i planuje obwodnice a geniusze z Dobrej planować chcą wjazd w osiedle.
    Gratulacje. Mam nadzieję, że do tej pory nie będzie już Wójtem. Amen

    • Mark
      27 lipca 2020    

      Aha to obwodnica już jest ok, mimo, że nie będzie na niej scieżek rowerowych, bedzie dwupasmowa i bedzie w sasiedztwie naprwadę dużej ilości domów (ludzie ciagle buduja tam domy, hmm)?
      Drogi musza powstawać. Bo gmina ze swoimi terenami to tak naprawdę dopiero zaczyna się rozwijać. Jezeli tego nie zrobi się teraz to lament za parę lat będzie jeszcze większy. Osobiście uważam ze obie drogi musza powstać, aczkolwiek obwdnica to nie postanie nawet za 10 lat

  8. Rabi
    26 lipca 2020    

    Były sobie kiedyś tanie działki za Wołczkowem w kierunku Dobrej te za lasem.
    Booom i do działek przez las prowadzi droga z płyt betonowych, chociaż większe skupisko domów i to wcześniej wybudowanych do tej pory czeka na drogę utwardzoną. Teraz te działki otrzymają wspaniały dojazd do Szczecina. Ale głupi byłem że tam taniej działki nie kupiłem. KTO TAM MIESZKA, WIECIE?

  9. Romek
    26 lipca 2020    

    Wszystko fajnie tylko co będzie pierwsze, na co pójda pieniądze?
    Drogi, ścieżki rowerowe i piesze na Bezrzeczu czy ta „tranzytówka” ze Szczecina na glebowo-płytowe drogi Bezrzecza???

  10. Anonim
    26 lipca 2020    

    To prawda. Tak zniszczonych dróg z wielkiej płyty jak na Bezrzeczu to dawno nie widziałam. Kilka ulic dalej na Krzekowie piękne drogi wewnetrzne z kostki, plac zabaw aż milo popatrzec. Od razu widac ze kto inny jest gospodarzem. Szkoda bo Bezrzecze ma swoj urok i drogi powinny byc. Dawno.

  11. Paweł
    27 lipca 2020    

    Takiego macie Wójta jakiego sobie wybraliście. Brak Planu Zagospodarowania to sposób na podejmowanie decyzji według własnego widzi mi się. Decyzja to władza, a władza to pieniądze. Ta Pani tego nie zbuduje bo nie zdąży. W nadchodzących wyborach można poprosić o deklarację, że wokół Bezrzecza i w Bezrzeczu najpierw zostaną wykonane remonty i ukończone drogi na dzień wyborów a dopiero potem zostanie wydana złotówka na nowe.

  12. Anonim
    27 lipca 2020    

    No mamy własną TVPiS Dobra.
    Będziemy mieli własną via Karpatię przez Poligon
    Może będzie też własny Centralny Port Komunikacji Tramwajowo-Autobusowej
    Nasze 500+ to śmietniki z napisem DOBRA SZCZECIŃSKA no może + jakiś mały placyk zabaw.
    A zwykłej dziury nie potrafią w drodze załatać czy lampę w nocy włączyć tak jak oryginały zbudować prom.
    Jest też lokalna tajemnica kto ile i gdzie ma gruntów. Jest też nasza własna wersja rodzina na swoim.
    Wszyscy tacy kompetentni i profesjonalni tylko dlaczego zlecenia/oferty pracy nie płyną z rynku tylko od podatników?

  13. Anonim
    30 lipca 2020    

    Trzeba być bardzo ostrożnym w podpisywaniu porozumień z Wójtem Gminy Dobra Szczecińska.
    Jak bardzo wiedzą to chociażby mieszkańcy ul. Zaściankowej w Szczecinie. Historia długa i znana w loalnym środowisku. Przegrana przez mieszkańców Szczecina Czy wyobrażacie sobie, że wybudowano nielegalne połączenie drogowe między Szczecinem i Dobrą Szczecińską i nikt nie był w stanie tego odkręcić. Jednym z wątków tamtej dyskusji było żądanie zbudowania alternatywnego połączenia dla nowopowstającego osiedla domków jedno i wielorodzinnych pomiędzy ulica Górna i terenem wojskowym, ponieważ jedyną legalną drogą łącząco ten obszar zabudowy z resztą świata była ulica Górna poprzez ulice Parkową. Obiecano prace nad alternatywnym połączeniem lokalnym tak jak droga z porozumienia na odcinku od ul. Miętowej do małego ronda w Krzekowiw. A jak widzimy Dobra myśli o tym połączeniu ale nie jako odciążenie ruchu na osiedlu Krzekowo-Bezrzecze (Szczecin) a jako wprowadzenie ruchu z Dobrej Szczecińskiej, Wołczkowa i innych mniejszych miejscowości oraz na dokładkę z Bezrzecza na osiedle Krzekowo-Bezrzecze i Klonowica- Zwadzkiego. Porozumienie dotyczy UWAGA Drogi typu G (GŁÓWNEJ) dwupasmowej zakończonej właśnie na tych osiedlach. Dla ruchu nie tylko mieszkańców ale i TIRów transportujących do i z firm mieszczących się na terenie Gminy Dobra. Cały świat wyprowadza ruch z miasta na obwodnice (Szczecin wytyczył i planuje budowę obwodnicy Zachodniej) a ny nie. Warto jako strona społeczna oprotestować typ tej drogi i ograniczyć wielkość tego ruchu do drogi lokalnej ze ściezkami rowerowymi i chodnikami z mijankami na ulicy tak ażby nikt nie jechał tam szybciej niż 40km/h a TIR nie miał szansy na przejazd.
    Wołczkowo jest połączone już z miastem Szczecin poprzez remontowną właśnie drogę Wołczkowo- Głębokie z bezpośrednim połączeniem z ul AL. Wojska Polskiego i dalej budowaną obwodnicą śródmiejską. Alternatywnie poprzez Powiatową ulicę Górna lub lub poprzez Dobrą Szczecińską , Lubieszyn i krajową drogę NR 10. Nie dajmy wprowadzić sobie ruchu tranzytowego na osiedla Bezrzecze, Krzekowo i Zawadzkiego. W ten sposób zakorkowanych ulic w tym rejonie nie zlikwidujemy. Przypominam droga kończy się w rejonie dzisiejszego małego ronda na Krzekowie i dorzuci samochody w tranzycie w tym TIRy. Jak najbardziej warto pozyskac ten teren od wojska przebiegającą przez las w pobliżu jeziora głębokiego, ale pod ulczkę spacerową, rowerową i oczywiście ruch samochodów osobowych z prędkością 30-40km/h. Warto ocalić to co mamy. Warto bardzo uważać na to porozumienie. Na etapie projektu warto zgłosić swoje zastrzeżenia. I przede wszystkim nie dopuścić do zbudowania drogi typu G głównej drogi dwupasmowej tranzytowej.

    • MES
      30 lipca 2020    

      Jakie TIRy – prawie wcale ich nie ma, jeżeli już to czasami cieżarówki obsługujace nowo budowane domy, ale ludzie ludzie muszą się jakoś wybudować. Taka jest kolei rzeczy. Gmina sie rozrasta i potrzebne sa nowe połączenia z Centrum. Ja wiem, że mieszkancy chcieliby połączenia tylko to do ich domow jako ślepe ulice, ale tak sie nie da. Trzeba budować nowe drogi, a zaproponowane połączenie NIE jest uciążliw dodatkowo kilka domow w pobliżu odzielone będzie wałem. Fajna propozycja to rezerwacja pasa pod przyszły tor tramwajowy.

  14. Roman
    31 lipca 2020    

    Gadka szmatka o wyższej konieczności i o zrozumieniu. Jakoś nie było tego słychać jak w Dobrej walczono i zablokowano wybudowanie ośrodka pomocy społecznej w tym dla bezdomnych. Argumenty typu cena mojej nieruchomości spadnie były na porządku dziennym, ale do tematu. MES rzeczywiście „genialny” pomysł z tym tramwajem. A jest tam gdzieś obok twojej działki jakaś wolna nieruchomość pod mini pętlę i warsztat ślusarsko -lakierniczy? No bo trzeba gdzieś te tramwaje od czasu do czasu naprawiąć. Pani wójt da ci z plexi ektran w ogrodzeniu.A jak miejsca zabraknie to lekko wykroją ci ogródek pod inwestycję dorgową. Takie mamy prawo. Najlepiej zgłoś się sam.

    • MES
      31 lipca 2020    

      Roman. Tramwaj jednokierunkowy. Pętla nie jest potrzebna, ewentualnie na końcu zwrotnica typu –<. Zajezdnia obok mojej działki lub Twojej to zależy raczej od Planu Zagospodarowania Przestrzennego. A na prywatnej działce nic ci nie wybudują – spokojnie. Jak już będziesz miał nowe połączenie ze światem to myślę że nie będziesz sobie wyobrażał mieszkania bez nowej, wygodnej drogi/tramwaju

  15. Anonim
    31 lipca 2020    

    GDDKiA w Dobrej Szczecińskiej może wykazałaby się najpierw budową chodników potem dróg osiedlowych w Bezrzeczu a jak jej zostanie pieniążków to oświetleniem świecącym przy drodze gminnej. Potem to już może projektować drogi główne i autostrady.

  16. Anonim
    31 lipca 2020    

    W tym miejscu powinna powstać wąska droga z mijankami dla niewielkiego ruchu samochodów osobowych. Co kilkadziesiąt metrów parking na 3 -4 samochody, stolik ławeczka i miejsce do tankowania prądu. W jednym takim miejscu placyk zabaw, w drugim, trzecim miejsce na grilla, w czwartym przyrządy do ćwiczeń sportowych, w piątym stacja rowerów miejskich/gminnych czy skuterów elektrycznych, itd. Oczywiście ścieżka rowerowa. Oczywiście osobno chodnik na całej długości. Oczywiście odcinkowy i miejscowy system pomiaru prędkości poprzez zainstalowane kamery służące również do obserwacji. To miejsce raz utracone przez drogę tranzytową nie odzyskamy już nigdy. KTO chce mieszkać w Dobrej i dojechać do Szczecina zapraszamy na drogę krajową numer 10. Zapraszamy na drogę Wołczkowo – Głębokie (KUPCZYKA). Zapraszamy do zakupu apartamentu np. Hanza Tower. Za dom w Dobrej starczyć powinno na 2 pokoje.

  17. Anonim
    31 lipca 2020    

    Kolego ty tak powaznie? haha

    W tym miejscu powinna powstać wąska droga z mijankami dla niewielkiego ruchu samochodów osobowych. Co kilkadziesiąt metrów parking na 3 -4 samochody, stolik ławeczka i miejsce do tankowania prądu. W jednym takim miejscu placyk zabaw, w drugim, trzecim miejsce na grilla, w czwartym przyrządy do ćwiczeń sportowych, w piątym stacja rowerów miejskich/gminnych czy skuterów elektrycznych, itd. Oczywiście ścieżka rowerowa. Oczywiście osobno chodnik na całej długości. Oczywiście odcinkowy i miejscowy system pomiaru prędkości poprzez zainstalowane kamery służące również do obserwacji

    Jest to jedyne miejsce gdzie nie ma prawie zabudowan a te istniejace beda oddzielone usypanymi walami.
    Idealna dorga pod rozladowanie obecnych korkow na Bezrzeczu i dalszy rozwoj Gminy. Obecna droga przez Bezrzecze blokuje dojazd takze dla mieszkancow Dobrej, Wolczkowa i innych.

  18. Anonim
    31 lipca 2020    

    1) „Jest to jedyne miejsce”
    Obwodnica Zachodnia Szczecina jest tym miejscem od dawna uzgodnionym i zaplanowanym.
    Dzisiaj:
    Wołczkowo ma ul. Kupczyka już niedługo poszerzoną i pięknie wyremontowaną.
    Jakiś tam procent powiatowa ulicą Górną (Niech Teresa rzuci groszem i wyremontuje)
    Dobra Szczecińska Krajową Drogą numer 10.

    To czego chce Teresa to wprowadzić ruch tranzytowy na osiedle Krzekowo i Zawadzkiego.
    Ta droga kończy się w tym samym miejscu co Modra-Koralowa i tam wszyscy i tak już dzisiaj spotykają w korku. Chory pomysł nigdy nie powstanie bo się Szczecin nie zgodzi po protestach mieszkańców po opracowaniu projektu, a Teresa wyrzuci pieniądze na projekt, jak już było np. z Zaściankową.
    Lokalna droga , opisana ja
    k wyżej ma szansę, że przejdzie.
    2) „Jest to jedyne miejsce”
    No i o to chodzi jest to jedyne w swoim rodzaju z którego korzystają mieszkańcy Szczecina i Bezrzecza.

    • Kated
      2 sierpnia 2020    

      Obwodnicy zachodniej szcz nie będzie przez nast min. 20, lat poczytaj trochę o tym.

  19. MB
    2 sierpnia 2020    

    A ta nowotranzytowa to za ile powstanie? Najpierw projekt potem uzgodnienia a następnie budowa. Minimum 10 lat.
    Mam też pytania: Gdzie najpierw powinno wydać się pieniądze?
    1) Na chodniki i drogi wokół domów, które stoją już od minimum 10 lat czy na nowotranzytówkę???
    2) Na generalny remont Górnej i Koralowej czy na nowotranzytówkę ???
    Tu zawsze coś przeszkadza żeby wydać pieniądze, a na projekt nowotranzytówki nie przeszkadza, że w części nie na swoich gruntach również w przyszłości.
    Głupiego bezpiecznego wyjazdu z Parkowej na Górną nie można się doprosić, bo to czy tamto.

    • Michu
      19 sierpnia 2020    

      AD1 Tak na nowe połączenie drogowe
      AD2 Tak na nowe połączenie drogowe

      A ten tranzyt to skad? z Wołczkowa? 🙂

      Remont Górnej i Koralowej także się odbędzie

  20. DUDUS
    20 sierpnia 2020    

    Miachałku, to przyłącz się do nas i poprzyj (podpisz) przygotowany protest dla „NIE DLA DROGI TRANZYTOWEJ zTIRami”. Niech już od samego początku będzie to droga szeroka jak np. NOWOWIEJSKA.
    TIR tam nie wjedzie a alternatywne połączenie powstanie i Wołczkowo się zmieści. Zresztą manipulując propaganda Dobrej nadaje że chodzi również o połączenie z parkingiem PARK & RIDE w Szczecinie. To może niech Dobra Szczecińska zainwestuje w drugi PARK & RIDE w Wołczkowie i kupi hulajnogi elektryczne na trasy Wołczkowo- Zawadzkiego i Wołczkowo-Głębokie. Koszt przejazdu 1zł. Nie wiem tylko jak kierowca TIRa przewiezie towar hulajnogami?, ale zawsze ma do dyspozycji drogę krajową DK 10 oraz połączenia powiatowe.
    TYLKO WOŁCZKOWO?
    Nie bądźmy naiwni. Niezabudowane tereny w pobliżu planowanej trasy należą do konkretnych osób i bardzo zyskają na możliwościach bo umożliwią budowę nie tylko domków jednorodzinnych ale i budynków wielopiętrowych. Dzisiaj można z takiej działki wycisnąć max 300-500zł/m2 po wybudowaniu drogi grunt pod osiedle domów wielopiętrowych będzie kosztował 1000-1500zł m2. „A miejsce na inwestycje rewelacyjne, ale czy o to chodzi. Czy chodzi o zmianę charakteru zabudowy z jednorodzinnej na wielorodzinną? NEPTUN DEWELOPER zbudował osiedle na Zalewanej Dolinie i Nazwał ją Dolina Słońca a na mapce dojazdu do osiedla wskazywał nieistniejące połączenie przez Zaściankową. Następnie Gmina metodą faktów dokonanych utrzymała to połączenie obiecując alternatywne w przyszłości, które zamienia teraz na tranzytowe. NALEŻY NIEZWYKLE BYĆ OSTROŻNYM GDY GMINA DOBRA A ZWŁASZCZA PANI WÓJT COS OBIECUJE. bo kończy się to jak z samochodami na placu Czerwonym w Moskwie.

  21. Michu
    20 sierpnia 2020    

    A skąd niby te TIRy z Dobrej? Nie żartuj 🙂
    Jak będzie jechała nową drogą raz na jakiś czas ciężarówka to e czym masz problem, ludzie sie buduja i ciężarówki będą zawsze.
    Droga ma być oddzielona wałem usypanym z ziemi to też problem?
    Wiesz co się dzieje na Nowoszkolej? Osobówką nie da się przejechać.
    Nowe połączenie drogowe ma być szeroką, wygodną drogą dla wszystkich z Gminy
    Gdzie masz swój dom? Sto metrów od planowanej drogi? Jeszcze będziesz się cieszył z udogodnienia.

  22. DUDUS
    22 sierpnia 2020    

    Michałku skoro nie będzie TIR ów lub 1-2 od czasu do czasu to może skorzystać z drogi krajowej numer 10 DK 10 , która już jest i nie wymaga budowy. A Ty zgłoś wniosek do projektu, że droga ma być tak zaprojektowana że nie wjedzie na nią żaden TIR. NP. 2-3 mosty dla pieszych o tak niskim prześwicie, że SUV z bagażnikiem dachowym się nie zmieści.
    Michałku ekran z wału ziemnego to kolejne oszustwo. Ekran jak już to powinien być skuteczny i wysoki na 4-5 metrów. Może być ziemny (lepszy), albo odpowiednie panele rozwiązanie gorsze, drogie ale skuteczne. Co zrobi Gmina Dobra? Usypie 1-1,5 wał i powie, że to jest ten ekran a że nie działa to przedstawi opinię że nie jest tak głośno nawet bez ekranu i wszystko jest OK. Lampy solarno wiatrakowe działają?
    Michałku mam nadzieję że nowe połączenie nigdy nie powstanie, albo powstanie w kolejności:
    1) Remont Górnej, Koralowej, Modrej 2) Drogi i Chodniki w Bezrzeczu 3) Obwodnica Zachodnia 4)
    Alternatywy 4 by Teresa Dera ( no chyba a raczej na 100% już nie DERA u stera).

    • Michu
      23 sierpnia 2020    

      Mam nadzieje ze ta droga powstanie jako pierwsza i pozniej remont Koralowej, Górnej.
      Oczywiscie musi to być droga pełnowymiarowa wg planowanej kategorii, a nie jakaś dróżka blokująca przyjaz innym
      Siejesz zamęt. Zawsze się znajdzie paru krzykaczy którzy chcą sparaliżować całą inwestycje. Myslisz ze jak masz dom na Bezrzeczu to całe życie będziesz mieszkał koło lasu? Co było wtedy w planie zagospodarowania przestrzennego dla okolicy o ile plany był?

  23. Anonim
    24 sierpnia 2020    

    W tym miejscu nie była planowana droga, a tym bardzej tranzytowa w przeciwieństwie do Obwodnicy Zachodniej oraz dróg Powiatowych i Drogi Krajowej 10 które zawsze były i należy je porządnie wyremontować. Część tej drogi wskazano jako alternatywne połączenie dla osiedla pomiędzy Górną i terenem wojskowym, ponieważ do dzisiaj używa się nielegalnego łącznika z ulicą Zaściankową. Pani Teresa chce zmienić teraz tę obietnicę na drogę tranzytową, o czym nigdy nie było mowy. A cały ruch skierowac na osiedle Krzekowo i Zawadzkiego ponieważ tam się i tak wszystkie samochody spotkają w jednym miejscu. Będzie jeszcze gorzej bo dojdą samochody z tranzytu, których tam teraz nie ma.
    Wyobraz sobie Michałku, że Pani Teresa chciała wyremontować drogę i zbudowac chodniki za pieniądze Gminy Dobra w mieście Szczecin na ulicy Zaściankowa i mieszkańcy się nie zgodzili. Bali się że coś Dobra tu kombinuje jak zwykle.
    Porównując punkt wyjscia i stan obecny dróg i chodników w Dobrej i Bezrzeczu to rozumiem, że według Michałków „Mam nadzieje ze ta droga powstanie jako pierwsza i pozniej remont Koralowej, Górnej“ ażeby mieszkańcy Bezrzcza z dróg gruntowych i rozpadających się używanych płyt ( często w momencie montażu) mogli wjechac na drogę tranzytową poprzez rondo.
    O tym czy powstanie droga tranzytowa mają coś do powiedzenia na szczęście tez mieszkańcy Szczecina z osiedla Krzekowo i Zawadzkiego. Mamy nadzieję że uratujemy ten zakątek dla mieszkańców, a ewentualna droga jeżeli powstanie to będzie miała charakter czysto lokalny.
    Mieszkańców Dobrej zapraszam na drogę krajowa 10 a w przyszłości na obwodnicę zachodnią Szczecina.

  24. Mieszkaniec Bezrzecza
    24 sierpnia 2020    

    Michał napisał: „Mam nadzieje ze ta droga powstanie jako pierwsza i pozniej remont Koralowej, Górnej.”
    Tak pewnie myśli też Pani DERA. Na szczęście nie będzie miała okazji tego zrealizować. NIESTETY nasze pieniądze wyrzuci w błoto na projekt (200.000-300.000). Projekt ten będzie podlegał konsultacjom społecznym zarówno z mieszkańcami Bezrzecza jak i Szczecina. Jak już tu wspomniano opinie mieszkańców Bezrzecza, np. ulicy Parkowej, Dobrej mogą zostać zmanipulowane i pominięte, ale mieszkańców Szczecina już nie.
    Swoją drogą mieszkańcy Dobrej też powinni głosować za „jak najmniejszą drogą alternatywną” a za oszczędzone pieniądze Pani Teresa mogłaby im kupić 100 rowerów i wybudować parking w Dobrej PARK and RIDE łączący się ze stacją PARK and RIDE na Zawadzkiego. Opłata za wypożyczenie roweru symboliczne 1zł za 15minut.

  25. Marian
    24 sierpnia 2020    

    Przy takiej drodze nawet tylko w projekcie z autobusami i linią tramwajową i co tam jeszcze inwestor może planować i zacząć budowę apartamentów WSROD LASÓW z widokiem na jezioro Głębokie. Nielegalny budynek 6- 8 piętrowy nie jest problemem jak uczy nas historia łącznika z Zaściankową czy budynki przy TOPOLWEJ.

  26. Anonim
    24 sierpnia 2020    

    Dyskusja nie ma sensu. Gmina nie ma pieniędzy na kawałek chodnika w Bezrzeczu czy głupi remont tego co już jest, a bierze się za plany milionowych inwestycji. Jaki interes ma tu Pani Teresa Dera, bo nie wierzę, że interes mieszkańców Bezrzecza czy nawet Dobrej. Dlaczego tylko Gmina Dobra finansuje projekt i jakie wiąże się z tym zagrożenie dla wydanych pieniędzy? A co z często wspominaną tutaj obwodnicą zachodnią Szczecina. Obwodnica umarła, czy Pani Teresa Dera ma lepszy pomysł niż inni?

    • Klaudia
      29 sierpnia 2020    

      Tak drogi nie będzie można się rozejść

      • Anonim
        1 września 2020    

        …tak by chciała Tereska, ale my się rozejdziemy jak ją skutecznie zablokujemy dla Twojego i twoich dzieci dobra też.

  27. Joanna
    29 sierpnia 2020    

    A ta droga polepszy czy dodatkowo zakorkuje ulice Szeroka i Szafera i okoliczne od strony miasta skąd wracamy lub dokąd zmierzamy ?

WAŻNE: Twój komentarz może nie pokazać się od razu.
Czasami musimy go zatwierdzić ręcznie. Cierpliwości ;-)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 
WAŻNE: Twój komentarz może nie pokazać się od razu.
Czasami musimy go zatwierdzić ręcznie. Cierpliwości ;-)

Magdalena Zagrodzka na Wójda Dobrej!

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Bezrzecze Prognoza pogody
reklama w gminie Dobra