Modra/Koralowa jak będzie wyglądać?

Powracamy do tematu remont Modrej/Koralowej. Prezentujemy przekrój konstrukcyjny nawierzchni.

 

Jak będzie wyglądać ul. Modra/Koralowa 

1) Na pewno zniknie zatoka autobusowa na wysokości ul. Rozmarynowej;
2) Droga rowerowa (1,5 m szerokości) będzie wydzielona po obu stronach jezdni jedynie oznakowaniem poziomym;
3) Przejścia dla pieszych uzyskają dodatkowe oświetlenie;
4) Na wysokości ul. Nowowiejskiej zniknie parking prostopadły z 10 miejscami w zamian będzie 8 miejsc równoległych (jak na załączonym scanie);
5) Po obu stronach będą prowadzić chodniki – na całej długości remontowanej ulicy;

Informacje uzyskane od firmy projektowej wykonującej na zlecenia magistratu szczecińskiego projekt budowlany ulicy – Highway Biuro Projektów Gdańsk.

przekroj-koralowej

 

 

Bez tytułu

13087274_1120797258042021_6541541359575735709_o

Likwidacja zatok autobusowych

2U wielu mieszkańców budzi to spory protest. Nie dziwię się, bo sama jestem zbulwersowana tym faktem. To my tu mieszkamy i to my wiemy jak się jeździ ulicą Koralową i Modrą. Zabranie choćby jednej zatoki spowoduje ogromne utrudnienia w godzinach szczytowych. Mam wrażenie, że to troszkę taka partyzantka. Nikt ale to nikt nie pyta nas, nas zwykłych mieszkańców o opinię. W końcu to my tu żyjemy, my tu mieszkamy!

No cóż, co my zwykłe żuczki mamy do gadania? No zaraz powiedzą co niektórzy: czepiają się, pieniacze itp. Tylko kto to będzie mówił? Ci którzy wcale tu nie mieszkają lub są mieszkańcami Szczecina. No nic, nie ma co się nad tym rozwodzić. Droga będzie piękna, to na pewno, tyle, że zakorkowana 😉

Co z Koralową po stronie Bezrzecza?

DSCF4906Jest małe światełko w tunelu…

25 lutego 2016 podczas XII sesji Rady Gminy Dobra obecny był wicestarosta Powiatu Police pan Paweł Mirowski, który poruszył temat modernizacji ulicy Koralowej w Bezrzeczu, w związku ze śmiertelnym wypadkiem do którego doszło 30 stycznia 2016. Wicestarosta Paweł Mirowski jest zdania iż z powodu modernizacji Szczecińskiego odcinka ulicy Koralowej rozważana jest w starostwie Police możliwość kontynuacji prac na terenie odcinka ulicy Koralowej będącej w zarządzie powiatu Polickiego (od Zaściankowej do skrzyżowania przy szkole). Stanowiłoby to kontynuację przedsięwzięcia miasta Szczecin i ujednoliciłoby infrastrukturą na całej długości ulicy co za tym idzie na pewno poprawiłoby to bezpieczeństwo na tym odcinku drogi.

 

 

 

 

 

 

 

 

7 Komentarzy

  1. mag
    29 kwietnia 2016    

    Co się stanie z drzewami wzdłuż ulicy Koralowej? Będą wycięte? Chodzi o górną cześć Koralowej. Ciężko tam będzie zmieścić ulice, ścieżkę rowerową i chodnik bez wycinki. Ulica z tymi drzewami ma swój urok.

    • PCR
      29 kwietnia 2016    

      Słuszna uwaga dotycząca drzew.
      Mimo, iż jestem zapalonym rowerzysta to czy dwie ścieżki rowerowe są potrzebne? Zmieszczą się? A może lepiej przeznaczyć to miejsce na trzeci pas dla skrecajacych lub na zatoczki autobusowe?

    • Anonim
      29 kwietnia 2016    

      Po cholere wam drzewa? W lesie ich nie brakuje.

  2. Pola
    29 kwietnia 2016    

    Bardzo się cieszę, że w końcu droga Koralowa bedzie robiona, bo przeciez w tej chwili to jest rozpacz i nędza. Aż szkoda samochodów..
    Szkoda tylko, że zamiast powiększać liczbę miejsc parkingowych, zabierają je.. Nowowiejska jest strasznie przepełniona, czasami aż nie da rady tamtędy przejechać.
    I co z Lidlem? Tam teraz robią pas rozbiegowy? Przeciez największe korki sa przez genialnie zaplanowany wjazd i wyjazd do sklepu…
    Jakos mam mieszane uczucia co do tego projektu, boje się, że m.in przez brak zatoczek bede jeszcze dłużej jechała do miasta niz teraz..

  3. Karolina
    29 kwietnia 2016    

    Z jednej strony priorytetem jest bezpieczeństwo na drodze, a z drugiej strony likwiduje się zatoczki autobusowe… Mogę się założyć, że ktoś mieszkający na końcu Bezrzecza mając przed sobą autobus, za którym będzie musiał jechać przez całą Modra/Koralową zatrzymując się razem z autobusem na każdym przystanku, będzie usilnie starał się ten autobus wyprzedzić! To rzeczywiście bardzo „zwiększy” bezpieczeństwo! Oczywiście super, że nawierzchnia zostanie wyremontowana, pojawia się pasy rowerowe i nowe chodniki-jako mieszkanka Bezrzecza, codziennie korzystająca z tej drogi, doceniam to, ale brak zatoczek autobusowych to moim zdaniem beznadziejny pomysł.

  4. Karolina
    30 kwietnia 2016    

    Czy tu chodzi tylko o likwidację tych dwóch, na przeciw siebie położonych zatoczek? Jeśli tak to jeszcze da się to przełknąć, szczególnie gdyby w zamian 😉 zrobili zatoczki przy Czerwonej Torebce. Tam jest dość niefortunnie usytuowane przejście dla pieszych-stojący na przystanku autobus (kier. Bezrzecze) całkowicie zasłania jadącym z Bezrzecza w kier. miasta pieszych wchodzących na przejście. Piesi nagle wyłaniają się zza autobusu. Oczywiście wiadomo-trzeba zwolnić, uważać, ale tu znowu pojawia się kwestia bezpieczeństwa. Może jeśli nie zatoczka to chociaż „przesunąć” lekko przystanek lub przejście…

  5. Spox
    30 kwietnia 2016    

    W pewnego źródła wiem, że projektant nigdy nie był w Bezrzeczu, nie zrobił badań natężenia ruchu. Więc co się dziwić, że projekt jest jaki jest. Ot taka typowa, nasza, narodowa, bylejakość i jakośtobędzizm 😛

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.