Na prośbę mieszkańców „Osiedla za Stokrotką” zamieszczam pismo z propozycjami zmian koncepcji budowy dróg za Stokrotką.
Dzisiaj oraz jutro tj. 23-24.08.21 będą zbierane podpisy w sprawie zmian do koncepcji budowy dróg docelowych „Budowa dróg w Bezrzeczu (osiedle za Stokrotką)” o której pisałam kilka dni temu [kliknij TU]
Mieszkańcy przygotowali pismo z uwagami do koncepcji, które zamieszczam poniżej oraz mapki obrazujące umiejscowienie propozycji mieszkańców w porównaniu do tego, co planuje zrobić gmina.
Tak na marginesie – jestem mile zaskoczona, że są mieszkańcy którym się chce tak rzetelnie podejść do tematu i poświęcają swój prywatny czas na przygotowanie tak obszernych dokumentów z uwagami, jak i chce im się w swoim wolnym czasie chodzić po sąsiadach/mieszkańcach i zbierać podpisy. Brawo!
W skrócie propozycje zmian to:
1. ul. Korzenna (od skrzyżowania z ul. Bukszpanową do ul. Cynamonowej) – chodniki zamiast chwastów wzdłuż ogrodzenia osiedli Dąb i Dolina Słońca;
2. ul. Korzenna (od skrzyżowania z ul. Bukszpanową do ul. Cynamonowej) – zakaz zatrzymywania się i postoju zwłaszcza od skrzyżowania do pierwszego wjazdu na teren osiedla Dąb;
3. ul. Korzenna (od wjazdu na osiedle Dolina Słońca do ul. Kminkowej) – około 20 miejsc parkingowych wzdłuż ogrodzenia osiedla Dolina Słońca oraz odcinek drogi jednokierunkowej;
4. ul. Cynamonowa (od ul. Korzennej do ostatniego wjazdu na teren Osiedla Sp. Mieszk. „Dąb” na wprost drogi wyjazdowej w kierunku ul. Górnej) – chodniki zamiast chwastów wzdłuż ogrodzenia osiedli Dąb;
5. ul. Kminkowa (od ul. Korzennej do ul. Anyżkowej) – 80 miejsc parkingowych zamiast planowanych 40 miejsc)
6. ul. Kminkowa (od skrzyżowania z ul. Anyżkową do ul. Kminkowej nr 28a) – jednokierunkowy ruch pojazdów.
Plan Gminy
Propozycje zmian mieszkańców
Uwagi do koncepcji dla realizacji zadania
„Budowa dróg w Bezrzeczu (osiedle za Stokrotką)”
Katarzyna Ciurzyńska
wszystko ok, tylko te jednokierunkowe średnio mi odpowiadają
Wszędzie chodniki zamiast „chwastów”? I zamienimy całą komunikację w betonową pustynię, która da nam dodatkowo popalić w czasie ulew. Dodatkowo praktycznie całość tego obszaru to strefa zamieszkania, więc wyodrębnianie chodników moim zdaniem jest zbędne.
Można składać swoje uwagi do projektu do końca sierpnia. Można wnioskować o np. nasadzenia.
Te 5-6 uwag to chyba jakieś nieporozumienie.
Po pierwsze: Załatwianie sobie drogi jednokierunkowej pod swoją posesją, żeby był mniejszy ruch.
No to wnioskodawco-wcy przyjmijcie do wiadomości, że walczyliście z mieszkańcami Zaściankowej, gdy oni domagali się zamknięcia dla Was przejazdu. Każdy by tak chciał. Naprawdę oryginalny pomysł.
Miejsca parkingowe kosztem drogi (bo na osiedlu zamkniętym mamy lepszy pomysł na teren.) też całkiem egoistycznie. Przecież właśnie Kminkowa musi być dwukierunkowa i jak najszersza, ponieważ będzie naturalnym łącznikiem przez środek osiedla między dwoma wjazdami na przyszłą obwodnicę Bezrzecze (od strony Parkowej i Bukszpanowej) Może nawet autobus w przyszłości? Kminkowa musi pozostać dwukierunkowa i z zatoczkami na autobus (Tymczasowo mogą tam być parkingi).
Nie są to uwagi mieszkańców osiedla za stokrotką tylko określonej grupki.
Ja zamieszczam to co przesłali mi mieszkańcy, poświęcili swój czas, przygotowali pismo i właśnie po to są konsultacje by wnosić swoje uwagi i sugestie. Zachęcam zatem do składania swoich uwag oraz podsyłania ich do mnie, to też zamieszczę na stronie. Czas składania wniosków jest do końca sierpnia.
Mam nadzieję, że wszystkie pomysły typu: ” U mnie proszę jednokierunkową i progi zwalniające wylądują od razu w koszu po przeczytaniu. Jeżeli nie to ja zgłaszam Pani Kasiu o jednokierunkową Parkową i tą za Biedronką w kierunku do Górnej oraz o ostateczne i definitywne zamknięcie przejazdu na ul Zaściankową zgodnie z wolą sąsiadów ze Szczecina.
To nie moje pomysły i propozycje, ja nawet nie mieszkam w tej części Bezrzecza, a co jest potrzebne, to wiedzą najlepiej mieszkańcy którzy to tam mieszkają. Wiem, że jeszcze się taki nie urodził co by każdemu dogodził. Za dużo nas i stąd będzie tak wiele głosów na NIE. Jednemu będzie podobać się pomysł z miejscami parkingowymi, innemu nasadzenia, a jeszcze innemu droga jednokierunkowa. Ja ze swojej strony mogę poradzić – proszę składać swoje propozycje i uwagi do Gminy. Na stronie zamiesiłam załącznik z formularzem. Czas składnia swoich uwag jest do końca sierpnia. 🙂
Mam pytanie czy te parkingi na 80 40 i 60 samochodów można będzie wydzierżawić od Gminy i podzielić się z Gminą opłatami 50/50. Myślę że tak z 15 zł za dzień to nie za dużo od auta? Ludzie tu mają piniądze to i chętnie zapłacą. Prawda.
co tak skromnie te jednokierunkowe? A nie możecie wpisać szlaban z 2 stron, a dla mieszkańców wnioskodawców pilocik. A te parkingi to mogłyby mieć jakieś zadaszenie. Uzupełnijcie wniosek o te cenne uwagi.
Nie widzę na planach ścieżek rowerowych. Jak będą wykonane i oznakowane?
Przynajmniej jedna od Parkowej do Bluszczowej przez Kminkową jest jak najbardziej potrzebna.
Pomysł na Autobus przez Kminkową od Parkowej też mi się podoba. Położenie tej ulicy, zabudowa jak i jej szerokość są optymalne do tego celu.
Każdy wniosek o jednokierunkową, zwężenie drogi chociażby w celu parkingu prostopadłego do osi jezdni i tym samym kierowanie ruchu na drogi sąsiednie to … . Ciekawi mnie ile jest takich pomysłowych grupek z innych rejonów. Mam nadzieję, że uwagi do projektu to nie forma koncertu życzeń kosztem sąsiadów.
Nie mam pojęcia ale wiem, że to są konsultacje społeczne które mają na celu poznanie opinii mieszkańców. Nadmienię, że wcześniej takie konsultacje były raczej nienagłaśniane lub się nie odbywały wcale. Myślę, że to wielki plus wyjścia z tymi konsultacjami do mieszkańców, a czy propozycje będą w ogóle brane pod uwagę, to już inna sprawa… Powiem tak – dużo nas w Bezrzeczu i nie da się każdemu dogodzić. Jeden będzie na TAK za drogą jednokierunkową, inny będzie na NIE by były miejsca parkingowe, bo betonoza i będzie chciał więcej nasadzeń, a jeszcze inny będzie negował wszystko na zasadzie NIE bo NIE. Tak jesteśmy skonstruowani, tak po prostu jest. Ja polecam składanie swoich uwag i propozycji do projektu/koncepcji, czas jest do końca sierpnia.
Szkoda, że niemal nikt nie zgłasza potrzeby zamontowania progów spowalniających (lub innych szykan) dla piratów drogowych. Już teraz, na tych koślawych płytach, niektórzy rozpędzają auta do zdecydowanie zbyt wysokich prędkości, stwarzając poważne zagrożenia dla innych mieszkańców oraz dla zwierząt. Wiosną tego roku jakiś drogowy łajdak zabił kota sąsiadów na Cynamonowej. Nagminnie tą ulicą jeżdżą ludzie bezmyślnie (lub złośliwie) rozpędzający samochody na krótkim odcinku tylko po to, by zaraz ostro hamować. Zupełnie nie przyjmując do wiadomości, że cały ten obszar „za Stokrotką” jest naszym wspólnym domem, obszarem zamieszkania (nie chodzi mi nawet o oficjalny status) i warto brać pod uwagę prosty fakt, że chyba większość woli mieszkać w ciszy, z mocno uspokojonym ruchem samochodów za oknami.
Dlatego uważam, że warto byłoby (piszę o Cynamonowej – być może na innych ulicach jest podobnie – na odcinku od Anyżkowej w stronę wyjazdu na Górną) zamontować na tej drodze odpowiednio wysokie progi ale w taki sposób, aby w celu ich ominięcia wymuszały jazdę „zygzakiem” z prędkością ok. 20 km/h (takie prawie „toczenie się”). W każdym razie coś, co realnie powstrzyma wszelkiej maści drogowych prostaków, którzy „zwykłymi” progami zupełnie się nie przejmują. Tutaj muszą być takie szykany, których zlekceważenie będzie skutkować uszkodzeniem zawieszenia w samochodzie.
Wiem, że części mieszkańców taki pomysł do gustu nie przypadnie (sam nie lubię progów), ale niestety, do pewnej grupy użytkowników dróg inaczej się nie przemówi.
Bo niestety niedługo może tam zostać potrącony lub zabity ktoś z nas.
Inne pomysły opiszę w stosownym piśmie.
Zgadzam się z Panem w zupełności. Ja również zaproponuję budowę odpowiednich szykan i progów na naszych uliczkach (szczególnie dłuższych prostych, jak Anyżkowa, Cynamonowa itp.). Niektórzy kierowcy razem ze swoją „ułańską fantazją” i bardzo ograniczoną wyobraźnią, są w stanie rozwijać naprawdę kosmiczne prędkości, nawet na tych tymczasowych drogach zbudowanych z płyt betonowych. Wydaje im się chyba, że w sytuacji awaryjnej (np. wybiegające na drogę zza zaparkowanego auta małe dziecko) staną w miejscu zaraz po naciśnięciu hamulca. Niestety, raczej nie uważali na lekcjach fizyki… Konieczne są więc rozwiązania, które po prostu ich poskromią i uniemożliwią szybką jazdę. Też nie lubię progów, ale innego wyjścia nie ma.
Zachęcam do składania wniosku z uwagami i propozycjami zmian do projekt. Do końca sierpnia jest czas, można wysyłać to na e-mail do wydziału ds. Komunalnych i Inwestycji, e-mail: wydzial@dobraszczecinska.pl lub dostarczyć osobiście w formie papierowej do Gminy.
Nikt? Chłopie tutaj co drugi to wróg samochodu za wyjątkiem swojego.
Po co nam chodniki, a kto będzie po nich chodził?
Tu potrzebna jest dobra droga, kanalizacja byśmy nie pływali, miejsca postojowe i zadbane skwery z zielenią.
Strefa zamieszkania sama za siebie mówi, że jedziemy wolno, bo są piesi.
Pani Aniu, chodniki są po to bo to, żeby po nich chodzić a nie po jezdni. Osiedle za stokrotką nie jest formalnie strefą zamieszkania. Z niezrozumiałych powodów kończy się ona na Zaściankowej. Panie Wojtku jak Pan sobie wyobraża progi zwalniające na Pana ulicy podczas gdy mieszkający na ul. Parkowej i Bukszpanowej mogą o nich zapomnieć. Uczciwe to takie? No chyba że na Parkowej też będą progi zwalniające ale wtedy proszę dla alternatywnej drogi Bezrzecza przez poligon o nazwę: Alternatywy 4.
ŻADNYCH DODATKOWYCH (PONIEWAŻ W PROJEKCIE JUZ SA) PROGÓW ZWALNIAJĄCYCH I ULIC JEDNOKIERUNOWYCH NA CAŁYM OSIEDLU.
Oczywiście, najlepiej gdyby cały ten teren objąć strefą zamieszkania. Pani Kasiu, prosimy o interwencję w tej sprawie. Ulica Parkowa nie jest częścią tego projektu, ale na niej również powinny być progi. I to najlepiej o przekroju sinusoidalnym, gdyż takie gwarantują minimum uciążliwości przy prawidłowej prędkości. Obawiam się niestety, że nie ma innego sposobu na naszych mistrzów prostej…
Panie Wojtku ale Parkowa to ulica transferowa do obwodnicy.
Jakie progi zwalniające? Asfalt i minimum 🙂 50 jak w terenie zabudowanym
Na ul. WP w Szczecinie też progi zwalniające?
Panie Janku, sam sarkazm wiele nie zdziała. Ja bym bronił lokalnego charakteru Parkowej. Tranzyt z Dobrej i okolic powinien wjeżdżać na obwodnicę w Wołczkowie. A Parkowa powinna zbierać tylko ruch lokalny i wtedy progi byłyby jak najbardziej wskazane.
Pani Anno strefa zamieszkania kończy się na zaściankowej gdzie mimo ze są chodniki (nie wszędzie) nie da się po nich chodzić bo stoją na nich auta blokując drogę. Idąc asfaltem jest niebezpiecznie bo jadące tamtędy auta rozwijają duże prędkości. Jestem za chodnikami.
Panie Wyborczy w strefie zamieszkania nie wolno parkować samochodów tak jak to robią mieszańcy Zaściankowej chyba, że w wyznaczonym i na oznakowanym parkingu. Wystarczy konsekwencja w telefonowaniu do straży miejskiej, a mieszańcy sami zrezygnują ze strefy zamieszkania i zgodzą się na chodniki, albo zaparkują swoje pojazdy na swoim gruncie. Tam od dawna toczy mieszkańców choroba pod nazwa” „dobry samochód to tylko mój samochód”