Jeśli jeszcze do Was nie dotarła ta wiadomość, to UWAGA!
20.08.21 otwarcie Szafera
W najbliższy piątek tj. 20.08.21 otwierają ulicę Szafera! Czyli z nowego ronda przy Lidlu będzie można już pojechać nową drogą w stronę Netto Arena. Nie będziemy musieli kręcić dookoła Zawadzkiego by dostać się do ulicy Arkońskiej czy jechać z Bezrzecza przez Głębokie.
Pamiętajcie jednak, że to ciągle plac budowy, procedury odbiorowe dopiero się rozpoczną. Ze zmianami muszą się także liczyć pasażerowie linii 75 i 521.
Na stronie miasta Szczecin można przeczytać, że tramwaje nową trasą pojadą dopiero pod koniec tego roku.
Zmiana w kursowaniu 75 i 521
W związku z zakończeniem prac budowlanych przy przebudowie ul. Szafera od al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego z dniem 20.08.2021 (dla linii nocnych od nocy 20/21.08.2021) nastąpią zmiany w kursowaniu linii 75 i 521.
- Autobusy linii 75 i 521 kursować będą na tymczasowej trasie Dworzec Główny – Szafera (w obu kierunkach): od przystanku „Zawadzkiego Kościół” ulicą Zawadzkiego do ulicy Szafera. Na trasie uruchomione zostaną następujące przystanki:
- „Zawadzkiego” – po południowej stronie ronda Szczecińskich Olimpijczyków,
- „Arena Szczecin” – na ul. Szafera po zachodniej stronie ronda Szczecińskich Olimpijczyków, zlokalizowany na torowisku tramwajowym,
- „Szafera” – na ul. Szafera po wschodniej stronie ronda Błękitnej Armii, zlokalizowany na torowisku tramwajowym, będący przystankiem dla wysiadających dla linii 75 i 521,
- „Szafera” – na ul. Szafera po wschodniej stronie ronda Błękitnej Armii, zlokalizowany na torowisku tramwajowym w kierunku centrum, będący przystankiem początkowym dla linii 75 i 521.
- Linie 75 i 521 będą kursować według dotychczasowego rozkładu jazdy.
- Likwidacji ulegną tymczasowe przystanki „Romera”, „Romera Szkoła” i „Marlicza”.
O INWESTYCJI
Trwające prace, to nic innego jak budowa nowego torowiska tramwajowego, biegnącego do zupełnie nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także budowa infrastruktury dla pieszych i rowerzystów. Dużej zmianie uległ także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.
Nasadzenia zieleni
Dopełnieniem inwestycji przy ul. Szafera są nowe nasadzenia zieleni. Pojawiło się tam 268 drzew (klony czerwone, klony polne i lipy srebrzyste), 61 433 krzewów, 1 618 traw ozdobnych oraz 120 pnączy. Tworzą m.in. szpaler odgradzający jezdnię od chodnika i ścieżki rowerowej.
Za prace budowlane odpowiada firma EUROVIA POLSKA S.A. Koszt prac został wyceniony na 125 190 424,45 zł brutto. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o., której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.
Umowę na przebudowę ul. Szafera podpisano 21 października 2019 r. Pierwotnie zakładano, że roboty potrwają 1,5 roku, przedłużyły się więc o ok. 4 miesiące.
Projekt przebudowy ul. Szafera objęty jest dofinansowaniem w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i działania 6.1. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach.
Za prace budowlane odpowiada firma EUROVIA POLSKA S.A. Koszt prac został wyceniony na 125 190 424,45 zł brutto. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o., której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.
Katarzyna Ciurzyńska
Dodaj komentarz