Co z drogą alternatywną dla Bezrzecza/Wołczkowa?

Na temat drogi Alternatywnej dla Bezrzecza/Wołczkowa często też zwanej Obwodnicą Bezrzecza/Wołczkowa pisałam wielokrotnie, ale tak naprawdę tylko kończy się na pisaniu…

Bezrzecze, Wołczkowo, Dobra potrzebuje alternatywnej drogi łączącej naszą Gminę ze Szczecinem i to nie podlega dyskusji.

Od lat słychać to tu, to tam, że teren wojskowy położony tuż za plecami Bezrzecza posłuży za alternatywną drogę. Wojsko jednak rozciągało w czasie decyzje i co jakiś czas odrzucało przedstawiane przez naszą Gminę warianty drogi.

Nie trzeba pisać jak ważne jest takie nowe połączenie. Mieszkamy w Bezrzeczu, Wołczkowie czy Dobrej i dobrze widzimy, jak z roku na rok wydostanie się z miejscowości w których na co dzień żyjemy jest coraz trudniejsze.  Alternatywna droga uspokoiłaby ruch w sercu Bezrzecza, wzrosłoby bezpieczeństwo na ul. Górnej. Nowe połączenie dodatkowo odciążyłoby Modrą i Koralową, ale także i Zaściankową czy inne uliczki położone w części szczecińskiej.

 

W dniu 23 lipca 2020 r. nastąpiło podpisanie Porozumienia o Partnerstwie i Współdziałaniu w sprawie realizacji nowego połączenia drogowego miejscowości Bezrzecze i Wołczkowo z Miastem Szczecin.

 

Co od tego czasu się działo?

Dokumentacja projektowa

18.02.21 została wykonana dokumentacja projektowa w której wykonano:

  • koncepcję zagospodarowania terenu
  • opracowanie projektu budowlanego i technicznego
  • przygotowano kosztorys
  • wykonano specyfikację techniczną
  • przygotowano stałą organizację ruchu.

 

Analiza i opinia

Po przeprowadzonej analizie dokumentacji przez gminę dokumentacja ta została w dniu 05.03.24 przesłana do Wydziału Zarządzania Projektami Urzędu Miasta Szczecin oraz do Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Szczecinie w celu zaopiniowania dokumentacji  i wniesienia ewentualnych uwag.

Obecnie pozostaje nam oczekiwać na opinie oraz ewentualne uwagi do dokumentacji, które będą niezbędne do przystąpienia do drugiego etapu projektu…

Proces ten niestety rozwleka się w czasie, co zrozumiałe może budzić wątpliwości co do rzeczywistych perspektyw powstania tej drogi. Osobiście będę regularnie kontaktować się z urzędem gminy, aby na bieżąco monitorować postępy inwestycji i informować Was o wszelkich istotnych zmianach.

 

 

Plan drogi 

Droga planowana jest po terenach wojskowych, położonych na terenie dwóch Gmin: Szczecina i Dobrej. Przez lata były prowadzone rozmowy i miały na celu pogodzenie wszystkich stron procesu tj. zarówno strony samorządowej w zakresie pozyskania możliwie szerokiego pasa terenu od obecnego właściciela gruntu tak aby pas jezdni możliwie najdalej odsunąć od istniejących zabudowań jak i użytkowników terenów wojskowych w celu utrzymania celów obronnych, w tym utrzymania funkcji strzelnicy.

Przyjęto, że cel inwestycji zostanie zrealizowany przez budowę jednojezdniowej dwupasmowej drogi klasy G z rozmieszczonymi wzdłuż skrzyżowaniami skanalizowanymi typu rondo w miejscach przecięcia i zbliżenia do głównych dróg zbiorczych i lokalnych, obsługujących przyległe obszary. Wzdłuż trasy zaprojektowano ponadto:

– chodniki wraz z przejściami dla pieszych,

– przystanki komunikacji autobusowej,

– pas dzielący pomiędzy jezdnią a ciągami pieszymi i rowerowymi,

– pas na wykonanie skarp i ogrodzenia oraz wykonanie ziemnego ekranu akustycznego celem ograniczenia emisji hałasu,

– oraz ścieżka rowerowa, która będzie połączeniem sieci ścieżek rowerowych w Szczecinie i Dobrej, łączącym finalnie obie sieci w jedną całość.

Źródło: gmina dobra

 

mapka orientacyjna

 

 

Na swojej stronie 07.03.2019 zamieszczałam szczegóły techniczne drogi:

Planowane parametry drogi:

  • droga dwupasmowa (klasa G ),
  • dwa ronda (na wysokości ul. Parkowej oraz na wysokości ul. Bukszpanowej)
  • jednostronne chodniki szerokości 2m wraz z przejściami dla pieszych i odgałęzieniami w rejonie projektowanych skrzyżowań i zbliżeń do istniejących dróg i ulic,
  • jednostronne ścieżki rowerowe szerokości 2,5m wraz z odgałęzieniami w rejonie projektowanych skrzyżowań i zbliżeń do istniejących dróg i ulic,
  • rezerwę terenu pod przystanki komunikacji autobusowej w rejonie projektowanych skrzyżowań oraz zaproponowano rozmieszczenie przystanków pośrednich pomiędzy nimi,
  • pas dzielący pomiędzy jezdnią a ciągami pieszymi i rowerowymi szerokości 5m na potrzeby oddalenia jezdni od linii zabudowy i jednocześnie możliwości zapewnienia odpowiedniej przestrzeni na lokalizację urządzeń ochrony środowiska, umożliwiających na niezależne poprowadzenie chodnika i ścieżki rowerowej względem poziomu jezdni,
  • od strony terenów wojskowych pas szerokości około 4m na potrzeby wykonania skarp i ogrodzenia ponadto od proj. km 2+600 do 3+300 zaproponowano rezerwę terenu szerokości około 9m pod wykonanie ziemnego ekranu akustycznego celem ograniczenie emisji hałasu od znajdującej się po stronie północnej Strzelnicy Garnizonowej.

 

 

 

W dniu 15.03.24 złożyłam w gminie zapytanie dotyczące tej inwestycji w formie interpelacji.  Poniżej najnowsza odpowiedź pani wójt na moją interpelację datowana na 20.03.24. Odpowiedź otrzymałam drogą e-mail w dniu dzisiejszym tj. 29.03.24.

 

 

 

Jeśli podoba Ci się mój blog i to co robię, zapraszam na wirtualną kawę. 🙂

 

 

 

 

8 Komentarzy

  1. Goździk
    29 marca 2024    

    Czytam tu o ekranach akustycznych od strony terenu wojskowego, a od strony zabudowań gdzie są? Śmiech mnie ogarnia, bo to od strony domów są bardziej potrzebne. Jak auta, a zwłaszcza autobusy będą hamować przed rondami/przystankami tego nie będzie niby słychać? Projekt szkoda gadać.

    • Arek
      30 marca 2024    

      Czytam i tylko się śmiać. Żadne postulaty mieszkańców okolicy powstania drogi nie zostały uwzględnione. W tej wersji jest to nie do zaakceptowania!

  2. Beznadzieja.
    29 marca 2024    

    Wszystko zabudujcie najlepiej. Naprawdę to Bezrzecze będzie miało zero miejsc żeby pójść na spacer czy cokolwiek. Głupota ten cały pomysł.

  3. Stefan
    29 marca 2024    

    Przecież to jest niestety śmiech na sali. Ponad 3 lata od zgody wojska i nie ma nawet gotowego projektu??? Kilka kilometrów drogi po łąkach i polach bez żadnych kolizji z istniejącą infrastrukturą? Ewidentnie jest grupa wpływowych osób (pewnie mieszkańców domów w okolicy drogi), którym bardzo zależy, żeby to droga nigdy nie powstała. W taki, czy inny sposób znaleźli dojście do ucha Wójt i stąd odkładanie tematu na wieczne nigdy. Stąd trzeba koniecznie w tych wyborach uczestniczyć i przewietrzyć urząd gminy.

    • Ja
      29 marca 2024    

      Wietrzenie i to ostre

      • Bezrzecze
        30 marca 2024    

        Oby ta bezsensowna droga nigdy nie powstała !

  4. Piast13
    30 marca 2024    

    Droga bardzo sensowna i uzasadniona. Z pewnością poprawi komunikację ze Szczecinem i poprawi bezpieczeństwo. Szkoda tylko, że działa w tej sprawie jakiś ,,hamulcowy,, z układami w gminie… 🙁
    Oby powstała jak najszybciej!

    • Goździk
      2 kwietnia 2024    

      Jeśli ta droga ma powstać to tylko przy spełnieniu postulatów mieszkańców pobliskich zabudowań. Inaczej ten żenujący projekt nie powinien być nigdy zatwierdzony!

WAŻNE: Twój komentarz może nie pokazać się od razu.
Czasami musimy go zatwierdzić ręcznie. Cierpliwości ;-)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 
WAŻNE: Twój komentarz może nie pokazać się od razu.
Czasami musimy go zatwierdzić ręcznie. Cierpliwości ;-)
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Bezrzecze Prognoza pogody