Rozpadająca się Modra i Koralowa – co z remontem?

Modra i Koralowa

dscf5035-e1431341738784Modra i Koralowa rozpada się na naszych oczach… Temat remontu tych ulic był niejednokrotnie poruszany na mojej stronie. [kliknij TU]

Prezentowałam przekroje konstrukcyjne nawierzchni i szczegółowo opisywałam jak będą wyglądać wyremontowane ulice. [kliknij TU] Za każdym razem jak słyszę o Modrej i Koralowej zaczynam się ekscytować… Jednak powinnam pomyśleć i przypomnieć sobie w jakim kraju mieszkamy.

 

Opóźnienia przy projekcie 

O pięć miesięcy opóźniły się prace przy projekcie przebudowy ulic Modrej i Koralowej. Projekt miał być już dawno gotowy lecz firma Highway ma jakiś problem z procedurą ustalenia przekroju projektowanej drogi.  Prace projektowe zostały przedłużone z siedmiu do 12 miesięcy, czyli do końca lipca 2016.

 

Firma z Gdańska

Firma Highway to biuro projektowe z Gdańska, zastanawiam się dlaczego nie można było wybrać biura projektowego ze Szczecina? Biura, które byłoby na miejscu. Jak często pojawiają się projektanci z Gdańska projektując nasze najważniejsze połączenie ze Szczecinem? Może ani razu nie byli zobaczyć na własne oczy Modrej i Koralowej? Czy na prawdę projektantom wystarczą mapy, plany do stworzenia projektu? Może się nie znam ale uważam, że łatwiej by było być osobiście i zobaczyć na własne oczy jak się jeździ, parkuje i korzysta z najważniejszych ulic dla mieszkańców Bezrzecza.

Likwidacja zatok autobusowych

2-1To prosty przykład, na to, że firma z Gdańska nie ma zielonego pojęcia o życiu i funkcjonowaniu w Bezrzeczu, górnym jak i dolnym.

Likwidacja zatok u wielu mieszkańców budzi spory protest. Nie dziwię się, bo sama jestem zbulwersowana tym faktem. To my tu mieszkamy i to my wiemy jak się jeździ ulicą Koralową i Modrą. Zabranie choćby jednej zatoki spowoduje ogromne utrudnienia w godzinach szczytowych. Mam wrażenie, że to troszkę taka partyzantka. Nikt ale to nikt nie pyta nas, nas zwykłych mieszkańców o opinię. W końcu to my tu żyjemy, my tu mieszkamy!

No cóż, co my zwykłe żuczki mamy do gadania? No zaraz powiedzą co niektórzy: czepiają się, pieniacze itp. Tylko kto to będzie mówił? Ci którzy wcale tu nie mieszkają lub są mieszkańcami Szczecina. No nic, nie ma co się nad tym rozwodzić. Droga będzie piękna, to na pewno, tyle, że zakorkowana ?

 

Natężenie ruchu

dscf5788-e1420460296987Dowiedziałam się jakiś czas temu, że dzwoniąca pani z firmy Highway do jednej ze wspólnot mieszczących się przy ul. Koralowej nawet nie zdawała sobie sprawy jakie jest natężenie ruchu w godzinach szczytu. To ja się pytam: czy projektując ulice, wiedza o natężeniu ruchu nie jest istotna?

To ja może przypomnę jak wygląda natężenie ruchu, (dane co prawda z maja 2014, jeśli jednak ktoś do daty się przyczepi, to można tylko odpowiedzieć, że po dwóch latach natężenie ruchu na pewno wzrosło):

Badania natężenia ruchu na ul. Modrej (punkt pomiarowy na wysokości Lidla zaraz przy mini rondzie).

ŚRODA (28.05.2014)
1) godzina 7:30-8:30
– 894 pojazdów przemieszczało się w kierunku ul. Szerokiej;
– 510 pojazdów przemieszczało się w kierunku ul. Koralowej;
2) godzina 16:00-17:00
– 682 pojazdów przemieszczało się w kierunku ul. Szerokiej;
– 902 pojazdów przemieszczało się w kierunku ul. Koralowej;

PIĄTEK (30.05.2014)
1) godzina 7:30-8:30
– 929 pojazdów przemieszczało się w kierunku ul. Szerokiej;
– 523 pojazdów przemieszczało się w kierunku ul. Koralowej;
2) godzina 16:00-17:00
– 685 pojazdów przemieszczało się w kierunku ul. Szerokiej;
– 978 pojazdów przemieszczało się w kierunku ul. Koralowej;

Dziennie ul. Modrą przemieszcza się około 6000-10000 pojazdów. Myślę, że ta liczba wzrosła.

 

Co dalej?

W październiku ma być gotowy kosztorys inwestycji. Miasto zarezerwowało na ten cel 5,3 mln zł, z czego 300 tysięcy zł kosztuje sam projekt. Jeszcze w tym roku zorganizowany zostanie przetarg na wykonanie inwestycji. Ma zostać rozstrzygnięty na początku przyszłego roku. Plan zakłada, że przebudowa będzie miała finał przed końcem grudnia 2018.

 

Mam tylko nadzieję, że najważniejszy szlak komunikacyjny między gminą Dobra, a Szczecinem do tego czasu nie rozsypie się całkowicie…

 

 

 

8 Komentarzy

  1. Adam Sałata
    22 września 2016    

    Przecież ta droga będzie zawsze zakorkowana. I nie rozumiem w jaki sposób zabranie zatok ma to zwiększyć.

    • Redakcja
      22 września 2016    

      Zabranie choćby jednej zatoki spowoduje jeszcze większe zakorkowanie, to logiczne. proszę zwrócić uwagę gdy autobus (czasami) nie zajeżdża na zatokę, bo kierowcy się nie chce np. i co się wówczas dzieje. W godzinie szczytu to ważne. Auta muszą stać w sznureczku aż autobus odjedzie. W momencie gdy zajeżdża do zatoki to kilka aut może przejechać. Wszyscy sobie zdajemy sprawę, że ulicą Modrą i Koralową nie popędzimy jak na Taczaka… 🙂

      • Adam Sałata
        22 września 2016    

        Przystanki koło Czerwonej Torebki nie mają zatoczek i ich nie będą miały. Każdy autobus jaki jedzie się tam zatrzymuje w związku z tym nie ma żadnej różnicy czy są zatoczki wcześniej czy nie i tak trzeba jechać i stać za autobusem. Korków nie da się uniknąć. Można je zminimalizować ale wymagało by to poprawienia techniki jazdy 99% kierowców co jest nie wykonalne.

        • Redakcja
          22 września 2016    

          Zgadzam się w 100% ze stwierdzeniem: Można je zminimalizować ale wymagało by to poprawienia techniki jazdy 99% kierowców co jest niewykonalne.

          Jednak pozostaje przy swoim zdaniu, że zabranie zatoczki jeszcze bardziej zakorkuje drogę. To oczywiście moje zdanie 🙂

    • Adam
      22 września 2016    

      Chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze jeden problem, właśnie z okolic Czerwonej Torebki. W tych miejscach pasy dla pieszych przeprowadzone są tuż za autobusem. Niejednokrotnie pewnie każdy z nas widział groźną sytuację, gdy samochód śmiga nie zwracając uwagi na przechodniów… tak wiem, to wina ludzi, którzy są nie ostrożni, ale czy nie powinniśmy minimalizować takie zagrożenia?

  2. eR eS
    23 września 2016    

    Zgadzam się z Panią Redaktor, że zabranie zatok spowolni ruch. Przykład podał Adam Sałata – przystanek k. Czerwonej Torebki. Jeżeli co pół minuty ruch miałby być zatrzymywany przez autobus, to mamy pozamiatane.

    P.S. Droga Pani Redaktor, „niewykonalne” piszemy łącznie 🙂

    P.S.2 Drogi Adamie Sałato, „wymagałoby” i „nieostrożni” piszemy łącznie 🙂

    P.S.3 O przecinkach i wielkich literach nie wspomnę…

    • Adam Sałata
      23 września 2016    

      Może wypowiem się jaśniej. Zabranie zatok nie może spowolnić ruchu. Nie ma możliwość spowolnienia czegoś co stoi.
      PS – w języku polskim piszemy PS, PSS, PSSS 🙂

      • eR eS
        23 września 2016    

        Eeee, no nie przesadzajmy, że stoi. Na Warszewie ponoć mają gorzej 😀

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.