Problem przedsiębiorców z Modrej i Koralowej – pismo do prezydenta

Obiecałam, że będę informować Was o wszelkich ważnych ustaleniach, zmianach, nowościach związanych z remontem Modrej i Koralowej, tak więc czynię.

 

 

W dniu wczorajszym odbyło się spotkanie z przedsiębiorcami na placu Czerwona Torebka na  ul. Modrej 33 z radnym miasta Szczecin, panem Patrykiem Jaskulskim. Było około 60 osób, które obawiają się o swój biznes.

 

Spotkanie dotyczyło problemów z dojazdem do lokali usługowych, biur, firm które mieszczą się na Modrej i Koralowej. Okazuje się, iż w okolicy tej mieści się ok. 100 lokali świadczących różne usługi; warsztaty samochodowe, wulkanizacyjne, sklepy spożywcze, kwiaciarnie, sklepy ogrodnicze, restauracje, piekarnie, sklepy mięsne, rybne, apteki, butiki i wiele wiele innych.

 

Brak dojazdu do tych lokali lub ograniczony dojazd sprawił już teraz, że obroty w tych firmach spady o 60%. Przedsiębiorcy obawiają się, że jeśli miasto Szczecin nie pomoże im w rozwiązaniu problemu z dojazdem, zmuszeni będą do zamknięcia swoich biznesów.

 

Radny Patryk Jaskulski wystosował pismo do Pana Prezydenta Piotra Krzystka:

Szanowny Panie Prezydencie,
w imieniu mieszkańców i przedsiębiorców z ulicy Modrej i Koralowej pragnę zainteresować Pana sprawą organizacji ruchu na przebudowywanych ulicach. Wbrew pierwotnym zapowiedziom nie wprowadzono ruchu wahadłowego tylko zdecydowano się na całkowite wyłączenie jej z ruchu. Od strony Wołczkowa już od ulicy Zaściankowej postawiono znak o zakazie ruchu (z wykluczeniem komunikacji miejskiej i pojazdów budowy), a na odcinku od Sikorki do Żyznej zakazano całkowicie wjazdu, pozostawiając jedynie możliwość dostarczania dostaw w godzinach 18:00- 6:00.
Zarządzona organizacja ruchu jest zabójstwem dla handlowej ulicy jaką jest Modra. Tylko wspomnę, że na ulicy znajduje się wiele punktów handlowych i usługowych tj. warsztaty samochodowe, sklep ogrodniczy, apteki, kwiaciarnie, piekarnie, restauracje, sklepy spożywcze i inne liczne punkty handlowe oraz usługowe. Jest tutaj ponad 100 mniejszych i większych biznesów. W ostatnim tygodniu większość przedsiębiorców odnotowała ponad 50-cio procentowy spadku obrotów, są też takie firmy, które od wprowadzenia nowej organizacji ruchu nie miały ani jednego klienta. Klienci mają zakaz dojazdu do warsztatu na wymianę opon lub do sklepu ogrodniczego po wcześniej umówiony odbiór towaru. Za złamanie zakazu przejazdu w pierwszych dniach straż miejska i policja karała mandatami. Znaki drogowe, komunikacja ze strony miasta oraz obowiązująca organizacja ruchu skutecznie odstraszają klientów od odwiedzin w ich ulubionych sklepikach. Pragnę zwrócić Pana uwagę, że remont ulicy Modrej i Koralowej potrwa co najmniej 24 miesiące, bez żadnej reakcji ze strony miasta żaden z prowadzonych biznesów nie przetrwa.

Podczas spotkania z przedsiębiorcami wypracowaliśmy wspólnie kilka propozycji dot. poprawy funkcjonowania biznesu podczas prowadzonej inwestycji:
1. Sprawą absolutnie najważniejszą jest wprowadzenie wahadłowego ruchu dla samochodów osobowych w miejscu aktualnie prowadzonych prac, tak aby umożliwić klientom dojazd do punktów handlowych i usługowych przez cały okres inwestycji. Pragnę przypomnieć, iż miasto zapowiadało to przed rozpoczęciem prac, nie rozumiem dlaczego zrezygnowało z tego rozwiązania?
2. Likwidacja nieuzasadnionego zakazu przejazdu na odcinku od Zaściankowej do Wroniej. Aktualnie ponad kilkuset metrowy fragment ulicy został wyłączony z eksploatacji mimo braku prowadzonych prac w tym miejscu.
3. Proszę o montaż tabliczki informacyjnej przy wjazdach na teren inwestycji o możliwości dojazdu do lokali usługowych i handlowych. W związku z wcześniejszym komunikatem ze strony miasta dot. zamknięcia ulicy Modrej i Koralowej, zasadne jest wysłanie komunikatu dot. możliwości dojazdu do lokali handlowych i usługowych przez cały okres realizacji inwestycji.
4. Poprawy wymaga również oznaczenie dróg dojazdowych do realizowanej inwestycji. Np. przed rondem na ulicy Szafera brakuje jakiejkolwiek informacji o sugerowanym objeździe.
5. Proszę również o przedstawienie harmonogramu prac do wiadomości mieszkańców oraz przedsiębiorców.
6. Czy w związku z prowadzonymi pracami istnieje możliwość wsparcia przedsiębiorców ze strony miasta poprzez wprowadzenie ulgi lub zwolnienia podatków za użytkowane wieczyste i podatek od nieruchomości na okres realizacji inwestycji przez miasto?
W imieniu własnym, mieszkańców oraz przedsiębiorców bardzo proszę o pilne zajęcie się sprawą oraz pozytywne rozpatrzenie Naszych postulatów.

 

Z tego co mi wiadomo, żaden z przedsiębiorców nie był przygotowany wcześniej na zamkniecie dróg dojazdowych do ich lokali. Mowa była o ruchu wahadłowym, nie mili nawet najmniejszej szansy na przygotowanie się do takiej sytuacji.

 

 

Mocno trzymam kciuki, by problem został jak najszybciej rozwiązany! Będę informowała na bieżąco jeśli cokolwiek się zmieni w organizacji ruchu na Modrej i Koralowej.

 

 

 

 

Jeśli podoba Ci się mój blog i to co robię, zapraszam na wirtualną kawę. 🙂

 

 

 

 

 

Katarzyna Ciurzyńska

 

3 Komentarzy

  1. Vandit
    25 listopada 2021    

    Obniża ceny i zrobia promke to narod dolezie nawet przez zasieki 😁

  2. Darek
    26 listopada 2021    

    Może od ruchu wahadłowego lepsze byłoby 'rondo’ pociągnięte jednokierunkowymi ulicami Drozdową, Wronią i Modrą.
    https://photos.app.goo.gl/ypn2cd3ai7EwyQmE9

  3. Darek
    26 listopada 2021    

    A może zamiast wahadła, „rondo” z jednokierunkowych ulic Drozdowa > Wronia > Modra
    Dawałem wcześniej link do fotki ilustracyjnej, ale postu nie puściło 🙁

WAŻNE: Twój komentarz może nie pokazać się od razu.
Czasami musimy go zatwierdzić ręcznie. Cierpliwości ;-)

Skomentuj Darek Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 
WAŻNE: Twój komentarz może nie pokazać się od razu.
Czasami musimy go zatwierdzić ręcznie. Cierpliwości ;-)

Magdalena Zagrodzka na Wójda Dobrej!

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Bezrzecze Prognoza pogody
reklama w gminie Dobra