Komunikacja autobusowa na terenie Gminy Dobra – konsultacje

Ruszają konsultacje dotyczące zmian w funkcjonowaniu publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy Dobra.

Swego czasu mieszkańcy Bezrzecza wnioskowali o połączenie Bezrzecza z Głębokim. W tej sprawie składałam interpelację wraz z podpisami mieszkańców oraz pismo od dyrekcji Publicznej Szkoły Podstawowej „Na Głębokiem” Szczecin. Jednak nie udało się do tej pory nic zrobić. Może teraz jest taki moment by się przypomnieć? Może jest szansa, że za jakiś czas będziemy mieli takie połączenie?

Przypomnę pokrótce dlaczego tak ważne jest dla nasz bezpośrednie połączenie z Głębokim. 

  • Brak bezpośredniego skomunikowania z dzielnicą Szczecin Głębokie,
  • dostęp do części rekreacyjnej dla osób starszych i osób nieposiadających własnego środka komunikacji: lasy, jezioro, polany ogniskowe itp.,
  • szkoła podstawowa na Głębokim gdzie uczy się mnóstwo dzieci z Bezrzecza,
  • połączenie z węzłem przesiadkowym umożliwiłoby dojazd do Polic gdzie mieszkańcy Bezrzecza korzystają z urzędów min. Powiatowy Urząd Pracy, Poradnia Pedagogiczno-Psychologiczna czy inne wydziały w starostwie gdzie załatwiamy swoje sprawy.

Chcieliśmy by wnioskowane zmiany mogły być zrealizowane poprzez przedłużenie obecnej trasy istniejącej linii autobusowej numer 74 do węzła przesiadkowego Głębokie przez miejscowość Wołczkowo.

 

 

 

 

Patrząc na zaproponowane warianty (patrz niżej) Bezrzecze nie zyskuje nic nowego, zostaje skomunikowane jedynie z dodatkowym połączeniem na Krzekowo ale my tamtą stronę miasta mamy już dobrze skomunikowaną….

Dlatego zachęcam do wypełnienia ankiety i przesyłania ją do Urzędu Gminy Dobra (poniżej szczegóły).

Na stronie gminy czytamy: 

W odpowiedzi na wnioski mieszkańców Gmina Dobra, rozpoczęła pracę nad analizą dotyczącą funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego. Obecna siatka połączeń funkcjonująca od 2015 roku ze zmianami wprowadzanymi w ciągu ostatnich lat, przestała nadążać nad dynamicznym rozwojem Gminy.

W wyniku analizy chcielibyśmy Państwu przedstawić dwa warianty nowego układu komunikacyjnego, który w naszej opinii będzie w znacznie lepszym stopniu odpowiadał mieszkańcom w zaspokojeniu ich codziennych potrzeb transportowych wynikających z dojazdów do pracy, szkoły czy na zakupy.

Zaproponowane warianty to przede wszystkim:

  • bezpośredni dojazd do węzłów przesiadkowych na terenie Szczecina z każdego punktu gminy,
  • poprawa częstotliwości obsługi na najważniejszych ciągach,
  • wprowadzenie cykliczności w rozkładach jazdy.

 

Mając na celu wypracowanie optymalnego wariantu zwracamy się do Państwa o przeanalizowanie zaproponowanych zmian oraz zgłaszanie swoich sugestii, w oparciu, o które postaramy się przygotować ostateczne rozwiązanie satysfakcjonujące jak największą liczbę mieszkańców.

Konsultacje potrwają do 30 września 2020 r.

Ankietę można wypełnić i przesłać w formie elektronicznej mailem na adres gmina@dobraszczecinska.pl lub przez platformę ePUAP. Ankietę w formie papierowej można również złożyć w Urzędzie Gminy Dobra w godzinach pracy urzędu.

ANKIETA [kliknij TU]

Zmiana w funkcjonowaniu publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy Dobra planowa jest w pierwszym kwartale roku 2021.

Informacje w sprawie przedstawionych rozwiązań można uzyskać w każdy poniedziałek (od 7 września) w godzinach 15:00 – 16:30 pod numerem telefonu 91 311 30 48.

 

Wariant 1

Wariant zakłada utworzenie 6 linii komunikacyjnych. Z czego 4 linie tworzą pary linii kursujące zamiennie w ciągu komunikacyjnym. Wszystkie nowe linie w ramach tego wariantu zapewniają dojazd z każdej miejscowości w gminie do węzła przesiadkowego na terenie Szczecina dającego dostęp do komunikacji tramwajowej.

Układ linii zakłada obsługę wszystkich istniejących ciągów komunikacyjnych oraz dodatkowo ulicy Sportowej w Dobrej.

Proponowane linie:

 205 KLONOWICA ZAJEZDNIA – Krzekowo Tram – Bezrzecze – Wołczkowo – Dobra Rondo – DOBRA OSIEDLE

 215 KLONOWICA ZAJEZDNIA – Krzekowo Tram – Bezrzecze – Redlica – Wąwelnica – Dołuje – KOŚCINO

 208 GUMIEŃCE Tram – Mierzyn – Skarbimierzyce – Dołuje – LUBIESZYN RONDO

 218 GUMIEŃCE Tram – Mierzyn – Skarbimierzyce – Dołuje – Lubieszyn Skrzyżowanie – Dobra Rondo – Sportowa – Buk – Łęgi – Rzędziny – STOLEC

 223 GŁĘBOKIE Tram  – Wołczkowo – Dobra Rondo – GRZEPNICA (SŁAWOSZEWO)

 228 BEZRZECZE – Krzekowo Tram – Łukasińskiego -Zakłady Piekarnicze – Mierzyn – MIERZYN POD LIPAMI

 

Częstotliwość obsługi:

 

Mapa wariant 1

 

Wariant 2

Wariant zakłada utworzenie 7 linii komunikacyjnych. Z czego 4 linie tworzą pary linii kursujące zamiennie w ciągu komunikacyjnym. Wszystkie nowe linie w ramach tego wariantu zapewniają dojazd z każdej miejscowości w gminie do węzła przesiadkowego na terenie Szczecina dającego dostęp do komunikacji tramwajowej.

Układ linii zakłada obsługę wszystkich istniejących ciągów komunikacyjnych oraz dodatkowo ulicy Sportowej w Dobrej.

 

Proponowane linie:

 205 KLONOWICA ZAJEZDNIA – Krzekowo Tram – Bezrzecze – Wołczkowo – Dobra Rondo – DOBRA OSIEDLE

 215 KLONOWICA ZAJEZDNIA – Krzekowo Tram – Bezrzecze – Redlica – Wąwelnica – Dołuje – KOŚCINO

 208 GUMIEŃCE Tram – Mierzyn – Skarbimierzyce – Dołuje – LUBIESZYN RONDO

 218 GUMIEŃCE Tram – Mierzyn – Skarbimierzyce – Dołuje – Lubieszyn Skrzyżowanie – Dobra Rondo – Sportowa – Buk – Łęgi – Rzędziny – STOLEC

 228 GUMIEŃCE Tram – Mierzyn – MIERZYN POD LIPAMI

 223 GŁĘBOKIE Tram  – Wołczkowo – Dobra Rondo – GRZEPNICA (SŁAWOSZEWO)

 274 BEZRZECZE – Krzekowo Tram – Łukasińskiego -Zakłady Piekarnicze – Mierzyn – MIERZYN SZKOŁA

 

Częstotliwość obsługi:

 

Mapa wariant 2

 

 Pamiętajcie:

Konsultacje potrwają do 30 września 2020 r.

ANKIETA [kliknij TU]

 

Źródło: Urząd Gminy Dobra 

 

 

 

 

 

Katarzyna Ciurzyńska

5 Komentarzy

  1. Hami
    2 września 2020    

    Po raz kolejny niby Wójt chce coś zmienić, ulepszyć ale po swojemu, nie słuchając mieszkańców…
    Interpelacja P. Katarzyny dotycząca przedłużenia linii 74 do nowo budowanego węzła przesiadkowego Głębokie została zbyta frazesami. W tej chwili Pan Wójt coś udoskonalić, ale po swojemu z naciskiem na „coś”- jak zawsze.
    Petycja mieszkańców Bezrzecza, pismo od Pani Dyrektor Szkoły na Głębokiem poszły w zapomnienie… czy tak trudno dogadać się z miastem Szczecin i przedłużyć 74 do Głębokiego?
    posłużyłoby to mieszkańcom, dzieciom, starszym osobom, które zamieszkują Bezrzecze a chcąc pojechać nawet na plażę, spacer czy do lasu muszą jechać do miejsca odległego o kilka kilometrów- 50 minut z przesiadką.
    Dziwne te rządy…

  2. Anonim
    4 września 2020    

    Pewnie się Tereska zapyta które lampy w Bezrzeczu wyłączyć żeby było na przedłużenie linii 74, a to wszystko lansując się w opłacanych z podatków filmikach jak chociażby ten na rowerze na niezakończonej budowie trasy rowerowej. Oczywiście trasa rowerowa to Dobra – Głębokie. Teraz planuje nam dodatkowy ruch tranzytowy z Dobrej który ma się dołączyć na wysokości ronda w Krzekowie i przekonuje nas, że nam to pomoże rozładować korki. No to chyba tylko TERESKA wiie jak więcej samochodów na ulicy Szerokiej zmniejszy jej zakorkowanie, a chodników i remontu dróg w Bezrzeczu jak nie było tak nie ma.

    • Mirosław
      12 września 2020    

      Tak. To mądre decyzje

  3. Darek
    16 września 2020    

    Nasza nieogarnięta Pani Wójt. Zmiany niewiele wnoszące i praktycznie nic nie poprawiające 🙁
    PROSZĘ jeszcze pamiętać, że remont ulicy Modrej, Koralowej oraz przejazd przez Bezrzecze zakłada BRAK ZATOCZEK NA PRZYSTANKACH AUTOBUSOWYCH co sparaliżuje całkowicie ruch samochodowy. Teraz ciężko jest przejechać w czasie szczytów komunikacyjnych, a jak dojdzie kilka dodatkowych autobusów i BRAK ZATOCZEK to będziemy stali i się denerwowali!!!!!!!!
    BĘDZIE DRAMAT!!!!!!!!

  4. Rudolf
    17 września 2020    

    Brak zatoczek na ulicy Modrej i Koralowej również po remoncie to akurat nie pomysł Pani Wójt i chyba dlatego bardzo dobry. Zatoczki kolidowałyby ze ścieżka rowerową i chodnikiem i na całe szczęście ścieżka rowerowa i chodnik wygrały. Co dałaby zatoczka na drodze na której i tak stoją samochody ? Tak samo co dałaby droga alternatywna kończąca się na wysokości małego ronda (Bezrzecze-Zawadzkiego-Krzekowo) która w ten sam punkt sprowadzi kolejną setkę samochodów z Dobrej i Wołczkowa? W tym miejscu uwaga do tzw drogi alternatywnej. Na całej długości powinna być ścieżka rowerowa i chodnik natomiast ruch samochodów bez odcinka pomiędzy rondami Parkowa oraz Miętowa/Bukszpanowa. W tym miejscu strefa park & ride ze stacją rowerów i skuterów elektrycznych Gminy Szczecin i Dobra Szczecińska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

 
Bezrzecze Prognoza pogody