W miniony czwartek tj. 12.11.2015 podczas komisji Komunalnej Rady Miasta Szczecin dyskutowano na temat „Jak będzie wyglądać ulica Modra i Koralowa po remoncie?”
Ja na temat spojrzę z innej strony, ze strony zwykłego mieszkańca Bezrzecza górnego, który ulicę Modrą i Koralową pokonuje kilka razy dziennie.
Modra i Korlaowa
Ulice Modra i Koralowa to jedne z najważniejszych dróg które łączą Szczecin z Bezrzeczem, Wołczkowem czy Dobrą. Każdy z nas pokonuje tę trasę kilka razy dziennie i o stanie tychże ulic nie trzeba za dużo pisać i mówić.
Wzdłuż ulic brakuje chodników, jezdnia jest zniszczona, oświetlenie ulic praktycznie nie istnieje, przejścia dla pieszych słabo widoczne. Natężenie ruchu największe jest w godzinach porannych gdy podążamy do pracy oraz w godzinach popołudniowych gdy wszyscy wracamy do domów.
Plany i terminy
Przyszły wykonawca na zrealizowanie zadania będzie miał 7 miesięcy.
W ramach inwestycji remont przejdzie ponad 1,5 km odcinek ul. Modrej i Koralowej. Budowane i przebudowywane będą zjazdy, zatoki autobusowe oraz parkingi. Prace obejmą także budowę nowych chodników, ścieżek rowerowych oraz oświetlenia. Modernizację przejdą ponadto instalacje podziemne.
W Wieloletnim Programie Rozwoju Szczecina na przebudowę zapisano ponad 5 mln złotych. Realizację zaplanowano na lata 2017-2018.
Projekt i uwagi podczas czwartkowej komisji
W czwartek na posiedzeniu komisji gospodarki komunalnej, rewitalizacji i ochrony środowiska przedstawiony został wstępny projekt przygotowany na zlecenie miasta przez Biuro Projektów Highway. Ulica Modra miałaby mieć dwa pasy (po jednym w każdą stronę) po 3,25 metra, dwa pasy rowerowe po 1,5 metra i chodniki po obu stronach po około 2 metry szerokości. Projekt ten wzbudził wiele emocji i rozgorzała dyskusja.
Jedni chcą ścieżek rowerowych, inni nie. Jedni chcą zatok dla autobusów drudzy nie.
Natężenie ruchu
Remont ulic Modrej i Koralowej jest potrzebny bez dwóch zdań. Pamiętajmy jednak, że to nie rozwiąże natężenia ruchu. Dopóki nie będzie innej alternatywnej drogi dojazdu do Bezrzecza, Wołczkowa czy Dobrej zawsze będziemy w godzinach porannych i popołudniowych napotykać na tzw, korki. Chociaż i tak uważam, że to zła nazwa, bo korek jest wtedy gdy stoimy i się nie poruszamy. Jedziemy bardzo wolno ale jedziemy. Rondo pinezka właśnie sprawiła, że nie stoimy, a się turlamy.
Czy ścieżka rowerowa będzie po jednej stronie czy po dwóch, czy będą zatoki dla autobusów to i tak będzie to wciąż jedyna droga do naszych domów.
Remont jest potrzebny
Powinniśmy cieszyć się, że stan nawierzchni ulic Modrej i Koralowej w końcu się poprawi, bo na tą chwilę stan dróg jest fatalny. Brak porządnego oświetlenia i przejść dla pieszych stwarza realne zagrożenie dla przechodniów, mieszkańców i kierowców. Nie chcę jechać slalomem Koralową i Modrą. Nie chcę jako przechodzień być w porze deszczowej chlapanym od stóp do głów. Chcę by moje dzieci były widoczne na przejściach dla pieszych, chcę by zwyczajnie w świecie było ładnie i estetycznie w moim otoczeniu. Na tą chwilę jest fatalnie.
Alternatywna droga
Trzeba się skupić na alternatywnej drodze do Wołczkowa, Dobrej i innych sąsiadujących miejscowości co w efekcie końcowym odciążyłoby ulicę Modrą i Koralową.
Zaproszenie
Już teraz w tym miejscu zapraszam wszystkich mieszkańców Bezrzecza Górnego jak i Dolnego do udziału w Zebraniu Wiejskim gdzie będzie poruszany temat ulic Modrej i Koralowej.
– 7 grudnia godz 18:00 SP w Bezrzeczu –
3 tematy:
1) ROZBUDOWA SZKOŁY;
2) REMONT UL. MODREJ i części UL. KORALOWEJ;
3) NOWE POŁĄCZENIE DROGOWE SZCZECINA Z BEZRZECZEM;
Zagadnienia prezentować będą:
– pkt 1 i 3 Urząd Gminy Dobra,
– pkt 2 Urząd Miasta Szczecin,
Na potrzeby zebrania zorganizowany będzie również kącik dla najmłodszych.
Zachęcam do informowania o tym wydarzeniu znajomych i sąsiadów, do których nie możemy dotrzeć z informacją za pośrednictwem internetu czy plakatów.
Katarzyna Ciurzyńska
Póki nie zbudują drogi alternatywnej, to lepiej niech się nie biorą za ten remont, bo to będzie 7-miesięczny armagedon dla nas mieszkańców. W celu przyspieszenia budowy drogi alternatywnej, należało by w jakiś sposób przycisnąć włodarzy, np. organizując kilka protestów, chodząc po pasach w rejonie mini-ronda na ul. Szerokiej lub Modrej lub w inny sposób. Do tego czasu niech lepiej lepią te dziury.
Zgadzam się. Nie wyobrażam sobie nawet ruchu wahadłowego, a co dopiero, gdyby drogę trzeba zamknąć w całości… To będzie horror.
a w 2010 roku wg. zapewnień włodarzy Miasta (przy remoncie Szerokiej) miała powstac Nowoszeroka od Sosabowskiego do Hali Widowiskowej i dalej do Wojska Polskiego, która miała przejąć duzy ruch z Szerokiej, Szafera i tzw. pinezki. Ale projekt został przesuniety na po 2020 r. . Była też wytyczona droga z rozjazdem z Nowoszerokiej do Wołczkowa. Tylko takie rozwiązanie załatwiłoby duży ruch na Modrej Koralowej nawet przy wachadłówce. Ale Włodarze wiedzą lepiej a srodki na Nowoszeroką zostały chyba „przeputane”.
Miasto Szczecin przymierza się również do przebudowy skrzyżowania na Głębokim: Wojska polskiego – Kupczyka (droga od Wołczkowa).
Czemu ktoś nie przemyślał tego, by wpierw udrożnić ruch przez Głębokie (ma tam powstać rondo + bezkolizyjny skręt od strony Wołczkowa w kierunku miasta) zanim zakorkujemy Modrą?